سه نقطه ی اول تا ...

آخرین نظرات

طرحی برای نمازهای قضا شده!!

شنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۲، ۰۹:۵۲ ب.ظ

بسم الله

یه بنده خدایی میگفت خنده داره ماها شب قدر وقتمون رو میذاریم برای نماز قضا...

این حرف رو که هرکی میخواد بره مهمونی مرتب میره و به خودش میرسه و حداقل نیم ساعت قبل خودشو آماده میکنه و حالا که مهمونی به این بزرگی دعوتیم باید خودمونو آماده کنیم بارها شنیدیم ولی کو عمل ؟

مثلا کسی یه مهمونی بزرگ و رسمی دعوت باشه بعد فقط یه کفششو یادش رفته باشه بپوشه و با دمپایی بره هزاری هم خوش تیپ باشه همه بهش میخندن!

حالا امثال من که همه اعمالمون ناقصه و کلا خنده داره چی کار کنیم ؟

از اونجا که نماز ستون دینه و اون درست باشه قطعا باقی اعمالم درست میشه و اینا...من به سرم زد یه دفترچه یادداشت بردارم تو یه صفحه نماز صبح تو یه صفحه نماز ظهر و...بنویسم و شروع کنم نمازایی که ماشالا کمم نیست که قضا شده رو بخونم و تو اون دفتر علامت بزنم...

حالا شاید اصلا تا ماه رمضان و شب قدر تموم نشه ها ( شاید نه قطعا ) ولی خب بالاخره یه قدمی برداشته میشه دیگه ...تازه یکی مثل من که کلا از دستش در رفته که چقدر نماز قضا داره شاید عادت کنه به نماز قضا خوندن و بالاخره یه یک سالی بخونه حالا باقیشو خدا میبخشه !!!

+البته من فقط طرحشو دادما ..حالا خودم آیا تا آخر عمل بکنم ؟ آیا نه ؟ اونو دیگه فقط خدا میبینه .

+یه عده هم هستن نماز قضا ندارن...اینا بگردن ببینن نماز آیاتی چیزی قضا شده یانه ؟!اونم واجبه هاااا

قسمتی از نامه 27 : نماز را در وقت خودش به جای آر. نه اینکه در بیکاری زودتر از وقتش بخوانی و به هنگام درگیری و کار آن را تاخیر بیندازی و بدان که تمام کردار خوبت در گرو نماز است ...

نظرات  (۲۳)

  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • حقیقتا همین جوره برای هرمهمانی هرکسی کلی دغدغه پیدا میکنه
    ولی برای مهمانی اصلی که میشه ... یادمون میره باید دغدغه مند باشیم


    یاعلی
    پاسخ:
    بله متاسفانه ..
    یاعلی
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • سلام علیکم
    اِه ... بنده یه انتقاد دارم ... نباید کسی بگه نماز هاش قضا شده...این جوری به نظرم قبح شکنیه ...

    ( + به این نکته خیلی توجه نکنید : چه قد آقایون تنبل هستند ... )

    انشاالله به لطف خداوند نمازهامون صحیح بشه و به موقع + حضورقلب
    یاعلی
    خداقوت (صلوات برای فرج)
    پاسخ:
    علیکم السلام
    یه ذره مخالفم خب..پس این همه تو منبرا اساتید اشاره میکنن به ترک گناه و تشویق میکنن به یه امری و یه تلنگر تو ذهن دیگران ایجاد میکنن قبح شکنیه؟
    حالا منم نگفتم نمازام همه قضا شده که ...بیشتر خواستم یه طرح خوب بدم ولی نمیشه خودمو تافته جدا بافته قرار بدم و بگم شماهایی که نمازتون قضا شده حواستون باشه من اصلا نماز قضاندارما...!!
    حالا شایدم حق با شما باشه :)
    بازم انتقاد داشتید بگید ...
    ان شاالله(ازته دل )
  • کــربــ بلایی محـــــبــــــــ
  • سلام

    شهید علمدار میگه:بعد هر نماز واجب دو رکعت نماز قضا بخونید!!
    اگه از کار روزانه خوتون راضی نیستین دو رکعت نماز قضا بخونید!
    و اگه نماز شب نمیخونید موقع خواب دو رکعت نماز تقرب بخونید!
    نمیدونم خودم چقدر تونستم خودم بهش عمل کنم !

    التماس دعا
    پاسخ:
    من عاشق این شهید بزرگوارم..مناجاتشون باشهدا بی نظیره..قوانینی که براخودشون گذاشتن بی نظیره ..همین کارارو کردن شهید شدن دیگه...
    نماز واقعی گره هارو باز میکنه ..از صبر و نماز یاری بگیرید...تو قرآن هست دیگه ...
    ممنون
    سلام
    برشما
    آپـــیـم
    پاسخ:
    سلام
    چشم
    ایده خوبی بود
    پاسخ:
    خداروشکر
  • خادم الحسین(ع)
  • خدایـــا
    گفتم دست خالی،زشت است
    مهمانی رفتن!!
    دست پُر آمده ام
    دستی پُر از گنـاه
    چشمی پُر از امیـد
    بمانم یا برگردم؟!؟

    پاسخ:
    شرح حال امثال من !
    سلام
    حلول ماه بندگی خدا مبارک

    امام حسن علیه السّلام فرمودند:

    إنَّ اللَّهَ جَعَلَ شَهرَ رَمضانَ مِضماراً لِخَلقِهِ فَیستَبِقونَ فیهِ بِطاعَتِهِ إلى مَرضاتِهِ؛

    خداوند ماه رمضان را میدان مسابقه اى براى آفریدگان خود قرار داده تا با طاعتش براى خشنودى او از یکدیگر پیشى گیرند.

    بحارالأنوار ، ج 75، ص 110

    پاسخ:
    سلام
    ممنون
    خدایا توفیق بده به ما
    پاسخ:
    ان شاالله
  • آرام بی قرار
  • تفاوت برنده و بازنده در عمل و بی عملی است
    پاسخ:
    بله..ممنون
  • آرام بی قرار
  • من 13 سال پیش یه همچین برنامه ای داشتم و یه جدول کشیدم و چند روز فک کنم عمل کردم و بعد رها شد :|
    زمستون 91 یه کاغذ چسبوندم به دیوار اتاقم و هر نمازی رو قضاشو میخوندم مینوشتم ولی اونم کند پیش رفت اما خب آهسته و پیوسته میریم جلو :)
    این پست تو هم باعث میشه یادم بمونه بیشتر و شاید یه جدول کشیدم دوباره. فک کنم یکسال و نیم قضا داشته باشم، قضا شدن نمازای من بخاطر ندونستن مساله هام بود تو دوران بلوغ :| :دی

    + ممنون که سر زده بودی، ضمنا" رفیقتو معرفی کن، همون بورس بازه حرفه ای رو :دی

    پاسخ:
    13سال پیش ؟ چه دقیق
    خب یه کم همت میخواد که فکر میکنم ماه رمضان فرصت خوبی باشه ..بعد نماز صبح یا در طول روز ..مثلا وقتی که میذاشتید برای خوردن ناهار یا میان وعده به نماز قضا اختصاص بدید..

    بورس باز !...راه های موفقیتش رو میام وبتون میگم چندمورد چشم
  • یگانه مهاجر
  • سلام استفاده کردیم
    قلم خوبی داری برادر یا خواهر ؟؟؟؟؟؟
    خدا قوت
    ان شاالله که هروز موفق تر از دیروز
    پاسخ:
    سلام
    از مدل نوشتار مشخص نیست برادر یا خواهربودن ؟

  • کوثر ✜عاشق شهید همّت✜
  • صحبت از گرمای هوا بود که به ماه رمضان رسید ...
    امسال روزه می گیری؟
    اگر خدا بخواهد...
    من هم می گیرم، ولی کدام پزشک این همه سختی را برای بدن تایید می کند؟
    همان که وقتی همه پزشکان جوابت کردند، برایت معجزه می کند
    .
    سلام بزرگوار
    به روزم.

    اللهم عجل لولیک الفرج
    اللهم احفظ قائدنا امام الخامنه ای
    اللهم ارزقنا شهادة فی سبیلک
    پاسخ:
    سلام چشم سر میزنم
  • رها پاک سرشت
  • درویش شعر میگویید شما؟!زندگی ام بهم ریخنه است....

    به جر این دو انگشتر و گوشه و ی مسجد شما جایی ندارم‘کسی را ندارم!

    -کسی نداری؟!...خیالت بی کس است که کس ندارد؟ نه.....

    کس بی کسان علی است...یا علی مددی! این ناکس است که کس ندارد...فهمت بیجیک گرفت؟؟

    بروزم!

    پاسخ:
    چشم سر میزنم
    سلام
    خیلی جالب بود
    نماز قضا،یادی از گذشته گانمون بکنیم
    پاسخ:
    سلام
    بله ..
    گاهی بعضی چیزا خنده دار باشه
    مثل تو شب قدر نماز قضا بخونی
    اما باید شاکر بود که خدا هوامونو داره
    و من به خودم میام و دوباره از نو شروع میکنم
    برای توبه و از نو شروع کردن هیچ وقت دیر نیست
    البته خوبه که آدم غمش اینا باشه
    چون اینطور تو فکر صعود و بندگی میره
    پاسخ:
    اینکه درسته ..رحمت خدا انقد زیاده که به بهانه ای مختلف درپی بخشش بنده هاشه..
    و توبه هیچ وقت دیر نیست به شرطی که الهام شیطان نباشه چون شیطان تو گوش آدم میخونه که برای توبه دیر نیست تا اینکه به خودت میای وقتی که واقعا دیره..
    و به نظرم آدم با آمادگی و روح پاکتری به استقبال این شب های بزرگ بره بهتره
    موفق باشید
  • طریق متفکر
  • سلام
    ولی احتمالا من یکی از روی تنبلی نماز قضا ها رو بزارم روی دوش پسرم اونم بعد از موتم.
    خدا رحم کنه به این بچه، نمی دونه نماز خوشه و بخونه یا مال باباشو.
    یاعلی . . .
    پاسخ:
    سلام
    با یه کم اراده فک میکنم قابل حل باشه..ساده از کنارش نگذرید ..
    اولین موقف پل صراط فک میکنم نمازه
    در پناه خدا
  • ღ فاطمه ღ
  • انشاالله که خداکمک کنه...
    ممنون ...
    پاسخ:
    ان شاالله

    منم یه همچین برنامه ای دارم ...الان چند ساله ...بعد از ماه رمضونم قصد دارم این روالو ادامه بدم اما تا حالا نشده ...
    موفق باشید
    پاسخ:
    ینی چی ؟ بالاخره برنامشو دارید یا...؟
    به نظرم این برنامتون رو بذارید در اولویت سود بزرگی کردید
    موفق باشید
    استفاده بردیم
    و ممنون از رد نگاهتون توی وبلاگم
    انشاءاله همه مون آماده ی ضیافت بشیم توی این ساعات باقیمانده
    پاسخ:
    ان شاالله
  • تولدی دوباره
  • سلام
    اینو نوشتی یادم اومد نماز آیات قضا فکر کنم یکی دارم
    این قسمتی که از نهج البلاغه نوشتی عالی بود
    در واقع میشه گفت درد جامعه ماست
    همیشه نمازمون به خاطر کارمون عقب میفته
    باید هم خودمون و هم جامعه رو اصلاح کنیم
    یامهدی
    پاسخ:
    سلام
    بله ..تاخوب ها خوب تر نشوند بدها خوب نمیشوند
    تاوقتی اونایی که نماز میخونن اونقدر به نمازاهمیت نمیدن و لذت نمیبرن بینمازها نماز خون نمیشن
  • سید امیر علی حیدری
  • سلام بنده خوبه خدا
    ممنون از تذکرت بجات
    کاش ما هم ذره ای از لذتی که عرفایی مثل ایت الله بهجت رحمة الله در نماز داشتند رو درک می کردیم

    منم نمازهای قضای زیادی دارم طرح شما جالبه ومن ازش استفاده می کنم

    ممنون یا حق/.
    پاسخ:
    سلام
    بله ای کاش..
    خداروشکر ..موفق باشید
    واقعا نماز کلید خیلی از در های بسته زندگیمونه...
    خداوندا همت خواندن و شعور فهمیدن نماز را به ما بیش از پیش عطا کن
    پاسخ:
    الهی آمین
    سلام ؛‌
    خدا قوت
    استفاده کردیم

    التماس دعا
    پاسخ:
    سلام
    خداروشکر

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">