سه نقطه ی اول تا ...

آخرین نظرات

بسم الله

گاهی اوقات ما آدم ها کارهای منفی ای انجام میدیم که خودمون رو در دل کسی جا کنیم یا تو یه جمعی عزیز بشیم یا به چشم مردم بیایم یا دوستمون داشته باشن یا حتی برای اینکه طرف مقابل رو دوست داریم کار منفی ای انجام میدیم که اون شخص لذت ببره ...

اغلب خودمون هم لذتی ازون کار نمیبریم ...

برای این کارهای منفی مثال زیاده : مثلا شخصی رو تصور کنید که برای اینکه در دل یکی یه جایی برای اونم باز بشه دروغ های شیرین تحویلش میده ...یا جوونی که برای عزیزتر شدن در اکیپ دوستیشون خودش رو میکنه دلقک جمع و با به سخره گرفتن دیگران فضای شادی رو برا دوستاش ایجاد میکنه..یا آقا پسری که به خاطر دوستاش سیگاری میشه ..یا دختری که برای کسب تعریف دیگران وقت و هزینه ی زیادی رو میذاره واسه بزک کردن خودش در مقابل نامحرم ...یا شوهری که به هوای آزادی ومحدود نکردن همسرش نقش سیب زمینی رو پیدا میکنه و بی رگ میشه ..یا حتی بعضی پدر مادرا که مثلا به خاطر جوونی کردن فرزنداشون یادشون میره این وسط یه نقشی هم دارن ...و صدها مثال دیگه...

غافل از اینکه به قول حافظ :

چون اشک بیندازی اش از دیده ی مردم                 آن را که دمی از نظرخویش برانی

این وسط خدا چی میشه پس ؟!

کسی که عزیز خدا بشه عزیز همه میشه ! واین عزیز شدن فقط با تقوا حاصل میشه و بس!

+اگه میبینیم ارزش ها تو یه جمعی یا نزد فردی خلاف شرعه ، جسارت ترک اون جمع یا اون فرد رو داشته باشیم !

+اگه شرط ورود به قلب کسی یا عزیز شدن در جمعی یا خوشحالی و لذت فردی به اینه که خلاف اون چیزی که ما رو عزیز خدا میکنه عمل کنیم ، همون بهتر که نباشه !!

+این پستو که نوشتم یاد درسای علوم اجتماعی و دینی دبیرستانم افتادم ...دقیقا باهمون ادبیات نوشتمش فکر کنم :)))من هرگونه نقدی رو میپذیرم !

قسمتی از نامه 76 : بدان آنچه تو را به خدا نزدیک میسازد از آتش جهنم دور و آنچه تو را از خدا دور میسازد به آتش جهنم نزدیک میکند ...

  • فرزند آدم

نظرات  (۱۴)

   سلام...
ممنون از مطالب زیباتون...
شما دعوتید به شیعه بلاگ...
اگه با تیادل لینک موافق بودین خبرم کنید..
یاعلی...
پاسخ:
سلام
خدمت میرسم
من خدا را دارم
کوله بارم بر دوش
سفرم بی همراه
گم شدن تا ته تنهایی محض
هر کجا لرزیدی
از سفر ترسیدی
تو بگو از ته قلب
من "خدا " را دارم
پاسخ:
من خدا را دارم.........
اگه کارهامون مبناش خدا باشه
نتیجه اش رو خدا تضمین میکنه
پاسخ:
قطعا همینه ...
به نظر من که خوب بود
همیشه که نمیشه عالی نوشت میشه
توقع زیادی ام خوب نیست اصلن به هیچ وجه
پاسخ:
بله خب....
لطف دارید شما...
چ عجب!
پاسخ:
ما اینیم دیگه :))
  • پسر انسان
  • حضرت امام صادق علیه السلام:
    "سزاوار نیست مومن در مجلسی بنشیند که در آن معصیت خدا میشود
    و او قدرت بر تغییر آن ندارد. "
    الکافی ج 2 ص 374
    پاسخ:
    بسیار عالی ..
    ممنون
  • کنیز حضرت مادر(س)
  • سلام
    طاعات و عباداتتون قبول.
    بسیار عالی.
    التماس دعا
    پاسخ:
    سلام
    همچنین
  • کیمیای وصال
  • دم افطار که بی تاب تر و تشنه ترم
    می شوم غرق علمدار...، عمو...، آب...، حرم
    بعد یاد تو می افتم که غریبی آقا
    تو کجا دعوتی افطار؟ چرا بی خبرم؟
    صلی الله علیک یا مولای یا اباصالح المهدی
    سلام و درود
    طاعاتتون قبول
    شرمنده تو این چند وقت نتونستم سر بزنم و استفاده کنم از مطالب نابتون.
    براتون اوقات خوش معنوی و پر نور آرزو دارم.
    تو لحظه های ناب بندگیتون ما رو از دعای خیر محروم نکنید.
    رحمت نصیبتون.
    یاحق



    پاسخ:
    سلام
    همچنین
    ممنون
    سلام
    شاد کردن دل مومن خوبه اما نه به شرط مزحکه شدن همیشه  پدر مادر یا شوهر  یا... مقصر نیستن گاهی شرایط طوری پیش میره که جهت اون فرد به سمته ناباب شدن میره 
    در ضمن اکثر اوقات اونایی که حساسیت خاصی نسبت به موضوعات دینی ندارن درگیر این مسائل میشن و صدالبته گاهی هم مذهبی ها
    شما نثر مهربانانه تری در گذشته داشتید
    خودتون گفتید انتقاد کنیدا!!!
    پاسخ:
    سلام
    بله شادکردن که خوبه ولی راه های بهتری هم هست...
    درسته ولی تاثیر گزارن...بعضا همراهی هم میکنن به بهونه اینکه فرزندشون جوونی بکنه...دیدم که میگما...چنتا مثال گنده دارم بگم باورتون نمیشه...
    نثر گذشته با حال بهتری نوشته میشد ...قبول دارم....
    شما دعا کنید تصحیح بشه مجدد ان شاالله

  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • حق حق ...


    یاعلی مدد
    پاسخ:
    :)
    یاعلی
    سلام..
    درست ولی نچسب...
    تو که میدونی چرته نذارش دیگه
    کلا فقط دوس دااری ی حرفی زده باشیا...
    اصن دیگه با وبلاگت حال نمیکنم نمیدونم چته خوب نمینویسی دیگه...
    راستی التماس دعا مومن خدا...
    پاسخ:
    سلام
    نچسبه چون خودمم دوسش نداشتم اصلا !!
    اصن اینو بادلم ننوشتم ...
    حالاببخشید خب ...
    منم با وبم حال نمیکنم :((
    محتاجم بدعا .........
  • پریشان گویا
  • من پریشان حالم از عشق تو و حالی ندارم
     من پریشان گویم از دست تو آدابی ندارم
    سلام


    پاسخ:
    سلام
    اِلهی لا تُؤَدِّبْنی بِعُقوُبَتِکَ ...
    به روزیم ، بازدید فرمائید. eshghalayhesalam.blog.ir
    التماس دعا.
    پاسخ:
    الهی آمین
    خدمت میرسم

    راست میگی
    اما ی کم قاطعانه نبود!

    "زبان نرم باید ". ن!؟
     یا شایدم از بس من ب زبان نرم تو عادت کردم برام سنگین اومد..
    پاسخ:
    اوهوم...
    حق با توئه رفیق...
    اینجور متن بدتر دفع میکنه !!!
    :))

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">