سه نقطه ی اول تا ...

آخرین نظرات

یه کاری کن ... گناه نکن !

سه شنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۲، ۰۹:۵۹ ب.ظ

بسم الله

چند وقت پیش صحبتای یه بزرگی رو گوش میکردم ...ایشون میگفتن یک جوانی دائم میومد پیشم سوال میکرد که چه کنم نماز صبح خواب نمونم؟ چه کنم نماز شب خوان بشم و...

میگفتن خیلی جدی بهش گفتم فقط یه راه داره ... شما میری هویج پخته رو با اسفناج میکوبی و میخوری مشکلت حله ...! جوان انگار که شوکه شده باشه با تعجب داشت نگاه میکرد که بهش گفتم بنده ی خدا مگه میخوای آپولو هوا کنی؟ برای خوندن نماز صبحم دنبال راهکاری؟ همه ی اینا فقط با گناه نکردن به دست میاد...همینو بس !!

همین جمله ای که بارها آیت الله بهجت و...فرمودن : انجام واجبات و ترک محرمات ...با این دوکار میشه به همه چی رسید...

+ البته که استاد اخلاق داشتن موضوعش با این فرق داره ها...که در مورد استاد اخلاقم فرمودن به هر آنچه میدانیدعمل کنید خدا چیزهایی که نمیدانید برای شما آشکار میکند.

+ خداوکیلی آدم استاد اخلاقم داشته باشه اول بهش میگه برو یه کار کن...گناه نکن!

+گناه نکردن شاید سخت باشه و یک سری گناها شده باشه عادت و شاید لذت! خب برا همینه که بهای ترک گناه بهشته دیگه...نه؟

+ دعا کنید آدم باشم...لطفا!

+ مثل کسی که به زبان میگه اعوذ بالله من الشیطان الرجیم و اعوذ بالله من نفسی ولی در عمل پیروی شیطان و نفسش رومیکنه ، مثل کسیه که یه شیر در کمینشه و نزدیک این شخص قلعه ای باشه و آنوقت بگه ای شیر اگر بیایی به این قلعه پناهنده میشوم در حالی که از جاش اصلا تکون نمیخوره و به قلعه نمیره ...این حرف اثری نداره و شیر کار خودش رومیکنه ! مگراینکه شخص سعی کنه و خودش رو به قلعه برسونه !

قسمتی از خطبه90 : بندگان خدا خود را بسنجید قبل از آنکه مورد سنجش قرارگیرید ...پیش از آنکه حسابتان را برسند حساب خود را برسید...

نظرات  (۴۳)

خیلی خیلی عالی بود
جای هیچ حرف و حدیثی نیست:)
پاسخ:
لطف دارید ...
:)
  • رها پاک سرشت
  • شما میری هویج پخته رو با اسفناج میکوبی و میخوری مشکلت حله ...

    عالی بود یا علی
    پاسخ:
    :)
    لطف دارید ...
    یاعلی
  • ... خادم الزهرا
  • به نظر تو چرا اینقدر تفاوته بین آدمای دفاع مقدس با آدمای امروز ؟
    چرا  نمیتونیم من خودمون رو کنترل کنیم؟؟؟؟؟

    میتونی با 30 ثانیه حضورت توی وبلاگم رمزموفقیت رزمندگان رو بفهمی ...
    رمز موفقیتی برای از بین بردن من
    رمز گناه نکردن چیست؟؟؟؟؟؟؟؟
    التماس دعا
    پاسخ:
    خدمت میرسم

    وبتون خیلی روم اثر گذاشت

    نمیگم عوض شدم اما خیلی به فکر فرو رفتم....

    برام دعا کنید...حالم خوب نیست..

     

    ممنونم ازتون

    پاسخ:
    انشاالله مشکلتون حل شه...
    محتاجم به دعا
  • نازنین روانبخش
  • سلام 
    وبلاگ با سه تا مطلب به روز شد ... قبول دارم یه کم طولانیه اما ...
    دوست داشتید تشریف بیارین 
    دعامون کنید 
    یا علی
    پاسخ:
    سلام
    خدمت میرسم
    روزآورد شدیم
    پاسخ:
    خدمت میرسم
    یه کاری کن
    وقت کردی به مام سر بزن :l
    واللللا...!
    پاسخ:
    مطمئن باشید سر میزنم ولی هر وقت خودم پست جدید بذارم...فکر نکنم هیچ پستیتون بدون نظربنده باشه..خیالتون راحت حتی اگه چند تا مطلب جدید داشته باشید میام میخونم
    ولی شرمنده نمیشه هرروز به وبلاگها سر بزنم ینی وقت نیست
  • من گناه ندارم؟
  • چه اثر از این صداقت، چه ثمر از این نجابت، 
    وقتی قد سر سوزن، به وفا نکردیم عادت...!     


    پاسخ:
    صداقت و نجابت و وفاداری هرسه از مهمترین مصادیق دینه
    ان شاالله هرسه روباهم داشته باشیم
    یا حداقل تلاش کنیم برای داشتنش
  • من گناه ندارم؟
  • فقط بلدی شعار بدی، برو هر وقت زنت ازت راضی بود بعد بیا دم از خدا و پیغمبر بزن. کم جا نماز آب بکش، به حرفای علی باید عمل کرد، کجا گفته زنتو انقد آزار بده که جونشو برداره فرار کنه، از همه چیز بگذره، ببخشم؟ راستی؟ واقعا؟ من که تمام دارائی و مهریه مو بخشیدم ولی ازش نمیگذرم، خدا ازش نگذره. 
    پاسخ:
    شعار نیست حقیقته..
    امتحان کنیدضرر نمیکنید
    بله باید عمل کرد
    منم نگفتم کسی زنشو آزار بده ...اصلا حرفتون بااین پست ارتباط نداره
    ان شالله مشکلتون حل میشه
    درپناه خدا
  • نازنین روانبخش
  • سلام 
    خداوند در قران میفرماید : ( نقل به مضمون ) هر کس به اون چیزایی که میدونه عمل کنه ما بهش فرقان میدیم یعنی قدرت تشخیص حق از باطل به قول بزرگی بصیرت دینی ...بعد اونایی رو که نمیدونه هم با وسیله یادش میدیم ...
    البته داشتن یه استاد اخلاق این وسط میتونه کاتالیزور فوق العاده ای باشه ...
    پاسخ:
    سلام
    بله مهم همینه
    درسته
    سلام !
    باز هم مثل همیشه پند خوبی بهمون دادی . انفسکم ..

    ببخشید که من دیر اومدم چند روزی سفر بودم و دسترسی به نت نداشتم .
    پاسخ:
    سلام
    ان شاالله باکمک خدا عامل باشیم
    سلام...

    با مطلب:

    راز های قرآن بخش اول

    http://iran1414.blog.ir/post/8

    و

    افراطیون اعتدال گرا

    http://iran1414.blog.ir/post/6

    در خدمتیم....
    پاسخ:
    سلام
    خدمت میرسم
  • من گناه ندارم؟
  • یه نفر خونه ی منو تصاحب کرده، این گناه نیس؟ احساس تنهایی میکنم شوهرم تو خونه جا مونده،میخوام دوچرخه سواری کنم دوچرخم جا مونده، میخوام غذای رژیمی درس کنم ماهیتابه رژیمیم happy call جا مونده، میخوام عکس بگیرم دوربینم جا مونده میخوام پرینت بگیرم پرینترم جا مونده ناخنم میشکنه ست مانیکورم جا مونده خوابم نمیبره لحافم جا مونده میخوام موزیک گوش کنم hands free م جا مونده، میخوام برم کوه بادگیرم بوتم جا مونده، میخوام LOST ببینم cd هام جا مونده، میخوام direct 5 tv ببینم دیشم جا مونده، میخوام آلبوم عروسیمو ببینم، عکسام جا مونده، میخوام دلتنگ شم، دلم جا مونده، میخوام زندگی کنم زندگیم جا مونده، میخوام بگم یه نفر داره بدجور گناه میکنه، آشیانه یی رو که من ساختم، همه چیزش متعلق به منه، با سلیقه ی منه، اصن اون خونه رو خودم رفتم تمیزش کردم، همه کارگر میگیرن ولی اونجا خونه ی منه. تو همه جاش بوی منه نگاه منه ، به چه حقی دارن به من زور میگن؟ یعنی اینا هیچ کدوم گناه نیس؟ چه جوری داره خودشو توجیه میکنه؟
    پاسخ:
    چی بگم ؟!!!
    گناه که زیاده..دل شکستنم گناهه..حالا مشکل شماهم نمیدونم دقیق ..فقط اینو میدونم که باید خوب بود ..باید یاد خدا بود..باید گناه نکرد..
    بزرگان میفرمایند: برای کسانی که شمارا اذیت هم میکنند استغفار کنید تادلتون نرم شه..ببخشید تا بخشیده شید
    شماخدارو تو زندگیتون داشته باشید تا دلتون اروم باشه ..الا بذکرالله تطمئن القلوب
    آگاه باشید که با یاد خدا دلها ارام میگیرد
    به یاد اخرت باشید وبه یاد فانی بودن این دنیا تا غم وغصه هاتون کم شه
    من کان لله کان الله له..مطمین باشید اگر برای خداباشیدخدابرای شمامیشه..
    ان شاالله همگیمون هدایت بشیم



    هیچ حرفی ندارم  در مورد مطلبت؛ می دونی چرا؟
    تیترت گویای همه چیز بود ...
    یه کاری کن ... گناه نکن!
    پاسخ:
    بله درسته
  • کــربــ بلایی محـــــبــــــــ
  • سلام خداقوتــــــــــــــــــ
    ولادت حضرت معصومه (س) مبارک
    بروزمــــــ
    یازهرا کربــــــ بلا انشاالله
    پاسخ:
    سلام
    برشماهم مبارک
    خدمت میرسم
    سلام
    اگه واقعا روزی به درجه ای برسیم که واقعا بفهمیم چیزهایی که گناه نامیده میشه حقیقتا به ضرر خودمونه خب دیگه گناه نکردن سخت نیست!
    درست مثل مادری که به بچه اش هی میگه بکن نکن...اون بچه همون موقع واقعا دلیلشو نمی فهمه ولی وقتی رشد کنه میفهمه که همش به خاطر خودش بوده...
    پاسخ:
    سلام
    بله درسته...ان شاالله که به اون درجه برسیم..

    با سلام

    به روزم با زیارت اش بهانه نمی خواهد...

    پاسخ:
    سلام
    خدمت میرسم
  • جوان انقلابی
  • سلام

    خدا قوت از پست های زیبا،خدا رحمت کنه حاج آقا بهجت رو.

    روزتان مبارک، زیر سایه حضرتش باشید انشاالله
    پاسخ:
    سلام
    خدا درجات ایشان رو افزون کند...
    ممنون!!
    سلام
    پذیرای نگاهتان هستم
     یا علی
    پاسخ:
    سلام
    خدمت میرسم
    سلام
    سایت پرمحتوا وجالبی دارید
    مخصوصا مطالبتون که عالیه
    اجرکم عندالله
    باتبادل لینک موافقید؟لطفا اطلاع دهید
    التماس دعای شهادت
    یازهرا
    پاسخ:
    سلام
    ان شاالله که واقعا مطالب رو خونده باشید !! که معمولا اینطور نیست !! ینی اینجور نظرات معمولا گروهی فرستاده میشه...و منم خیلی مخالفم بااینکار!!
    ولی چشم خدمت میرسم
  • محسن رامشگر
  • فقط گناه نکن جالب بود
    سلام بزرگوار . خدا قوت بابت فعالیت در فضای مجازی. شما برای سوال من جوابی دارید؟منتظرم یاعلی


    پاسخ:
    سلام
    خدمت میرسم
    سلام
    بروزم
    تشریف بیارید
    یا علی...
    پاسخ:
    سلام
    خدمت میرسم
    هیچی نمی تونم بگم فقط یه کاری کن ... گناه نکن
    پاسخ:
    ان شاالله

    مثــــــــــــــــــــــــــــل همیشه ناب !!:)
    به روزم عزیز
    منتظرتم
    یاعلی
    پاسخ:
    خدمت میرسم
  • محمدصادق برجیان
  • نائب الزیارة تان بودم!

    به یاد تابلو های جنگ:

    حال نداری ثواب کنی، گناه نکن!

    پاسخ:
    ممنون
    واقعا..چه جمله ی خوبی
    سلام . عالی ...
    دعاکنید که تلخی گناه رو بچشیم ...
    یا زهرا سلام الله علیها
    پاسخ:
    سلام
    دعا کنیم لذت عبادت رو بچشیم تا دور شیم از گناه
  • محمد حسین خانی کوثرخیزی
  • ممنونم از شما

    پاسخ:
    خواهش میکنم
  • زهرا رستگار
  • زیبا بود

    در دل پر از شوق گناه... بر لب به ذکر یا اله..
    سودی نبخشیده مرا.. تکرار استغفار ها...
    پاسخ:
    معصیت را خنده  می آید ز استغفار من...:(
    باید بخوایم تا گناه ترک شه...
    ای کاش میشد
    پاسخ:
    میشه...
    بسم الله...
    با یک بهانه آسمانی بروزیم...

    ::یوسف ها::پادکستی به بهانه تشییع پیکر مطهر شهدا...

    منتظریم...
    یا حق...
    پاسخ:
    خدمت میرسم
    سلام
    قسمت های آخری که از نهج البلاغه میدارید ، یک چیز دیگست
    واقعا قشنگن
    پاسخ:
    سلام
    بله خب واقعا عالیه
  • دلتنگی ابرها ...
  • دعای خوبی بود: دعا کنید که آدم شیم...
    "خدا نکنه تا آدم نشدیم دنیا بهمون رو بیاره"
    متشکرم از حضورتون..

    پاسخ:
    ...
    ....... و قرآن الفجر ان قرآن الفجر کان مشهودا ( اسراء / 78 ) 

    واقعا هم همینطوره ، انسان وقتی به سمت اقیانوس گناه کشیده بشه ، احتمال غرق شدنش خیلی زیاده ، حتی اگر شنا ( توبه ) بلد باشه .....

    رفقا و بزرگواران محترم به قرآن فجر ( نماز صبح ) ، عنایت ویژه ای داشته باشید .
    و سعی کنید حتی الامکان ، نماز های صبحتان را از لحاظ قرائت سوره ، طولانی کنید .
    مرحوم زمخشری در تفسیر کشاف می فرماید : نماز صبح از آن جهت به قرآن فجر تعبیر شده است ، زیرا باید در آن قرآن ( آیات زیادی از کلام الله ) را تلاوت کرد

    همه اینها مستلزم این است که انسان از مرحله ترک گناه گذشته باشد .

    و من الله توفیق و علیه تکلان 
    پاسخ:
    بله برای همینه که میفرمایند ترک گناه اسانتر از توبه هست..چون اگه غرق گناه شی شاید فرصت توبه هم پیش نیاد
    ممنون بابت توصیه خوبتون...استفاده کردم
  • محمد علیزاده
  • kash mishod
    پاسخ:
    میشه اگه کسی بخواد
    انشاالله عامل باشیم/
    پاسخ:
    ان شاالله
  • کوثر ✜عاشق شهید همّت✜
  • سلام
    طیب الله!
    زیبا نوشتین...

    اللهم عجل لولیک الفرج
    اللهم احفظ قائدنا امام الخامنه ای
    اللهم ارزقنا شهادة فی سبیلک
    پاسخ:
    سلام
    لطف دارید
    الهی آمین
    گناه نکنیم
    گناه یعنی خدا حافظ حسین
    یا علی...
    پاسخ:
    چه جمله ی خوبی گفتید ...خیلی خوب بود خیلی
    سلام
    احسنت.
    بمیرید قبل از آنکه بمیرانند شما را ...
    پاسخ:
    سلام
    بله...
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • سلام علیکم
    دوباره من اومدم اینجا خدا اونچه که میخواستم رو گذاشت توی کاسه ام
    از امروز میرم یه جدول برا خودم درست میکنم ...
    خدا خیرتون بده 
    هرچی میخواهید انشاالله خدا توی کاستون بذاره ...

    خداقوت 
    یاعلی(صلوات برای فرج)
    یا زینب(صلوات برای عمه)
    علی مددتان 
    پاسخ:
    سلام
    خداروشکر
    معلومه خیلی باخدا رفیقید
    ممنون
    اللهم صل علی محمد وآل محمد
    حاسبوا قبل ان تحاسبوا
    پاسخ:
    ...
    انشاالله صادق باشیم با خدا و خودمون
    پاسخ:
    ان شاالله 

    آیت الله بهجت:

    گاهی به مطلب و دستورات روشن و آسان شرعی که می دانیم،عمل نمی کنیم و آن گاه نزد اساتید معرفت و اخلاق و تربیت می رویم،از آنچه لازم داریم می کنیم ... این، علامت آن است که نمی خواهیم از راه صحیح ، بالا برویم و به کمالات و درجات عالی معنوی برسیم.

     

    خدایش بیامرزد..

    پاسخ:
    بله واقعنم همینه ...فکر میکنیم مثلا میشه یه شبه یه راهکار گرفت و یه اجی مجی کرد و ....
    احسنت بر شما :):)

    آفرین


    نقله حاج اقا آقا تهرانی به یه بنده خدایی گفتن ...
    تو خوبیا رو میدونی...نصف اون خوبیا رو عمل کنی خوشبختی ...
    پاسخ:
    بله راست گفتن ..ادم هم خوبی هم بدی رو میدونه ..مهم اینه که به ان چیزی که علم داریم عمل کنیم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">