سه نقطه ی اول تا ...

آخرین نظرات

بشناس قدر خویش ...

دوشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۳، ۰۹:۱۹ ب.ظ

بسم الله

خداوندا ! من چندان که خویش را مهیای طاعتت ساختم و در پیشگاه تو به نماز ایستادم آن هنگام مرا به خواب انداختی و حال راز و نیاز از من باز گرفتی

ای خدا ! چه شد که هر چه با خود عهد کرده و گفتم از این پس سریرتم نیکو خواهد بود و به مقام توابین نزدیک میشوم حادثه ای پیش آمد که به عهد ثابت قدم نماندم ؟

سرور من ! شاید تو از درگاه لطفت مرا رانده ای و از خدمت بندگیت دورم ساخته ای

یا شاید دیدی من حق بندگیت را خفیف شمردم بدین جهت مرا از درگاهت دورم کرده ای

یا آنکه دیدی من از تو روی گردانم بدین سبب بر من غضب فرمودی

یا آنکه در مقام دروغگویانم یافتی لذا از نظر عنایتت دور افکندی

یا شاید دیدی من شکر گزاری از نعمت هایت را نمیکنم مرا محروم ساختی

یا شاید مرا در میان اهل غفلت یافتی بدین جرم از رحمتت نومیدم کردی

یا شاید دیدی در مجالس اهل باطل الفت گرفته ام مرا در میان آنان واگذاشتی

یا شاید به جرم و گناهم مکافات کردی

با این همه...خداوندا

اگر عفو کنی شایسته است که پیش از من چه بسیار گنه کاران را عفو کرده ای ، چرا که لطف و کرمت ای خدا از مکافات گنه کاران برتر است و من به فضل و رحمتت پناه آورده و از تو به سوی تو میگریزم ...

+ این دعای ابوحمزه هر خطش یه شیرینی خاصی داره ...معرکست ...

+ماه رمضان هنوز تموم نشده ...شب قدر ها که تموم میشه تازه میرسیم به اول قصه ...تازه همه چی شروع میشه...

++گاهی انقدری غرق یه نعمتی میشی که یادت میره شکر کنی ..یادت میره قدرش رو بدونی ..فکر میکنی همیشه هست ...برات عادی میشه ...انگار نه انگار اون نعمت یه نعمته...مشهد رفتن من هم اینطوری شده بود ..جناب امام رضا علیه السلام زیاد میطلبیدن پررو شده بودم...4 سال دورم کردن ..حالا بعد 4 سال که طلبیده شدم تازه فهمیدم چقدر نعمت بزرگی بوده...خیلی یهویی ساعت یک نیمه شب پیام دوستمو خوندم که شبای قدر بریم مشهد ؟ و پس فرداش رفتیم ...نایب الزیاره همتون بودم ...

قسمتی از خطبه 154 : آن که با چشم دل بنگرد و با دیده ی درون کار کند آغاز کارش آن است که بیندیشد آیا عمل او به سود اوست یا زیان او ، اگر به سود اوست ادامه دهد و اگر به زیان اوست توقف کند زیرا عمل کننده بدون آگاهی چون رونده ای است که به بیراهه میرود ..

  • فرزند آدم

نظرات  (۳۰)

[لینک] محشــــــــر :))))
پاسخ:
خدمت میرسم
  • ˙˙·٠•ღ مهـدی، قلب تپنده شیعه ღ•٠·˙˙
  •  ..:.. اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم ..:..
    پاسخ:
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
  • مهدی هدایتی
  • واقعا اوقات خوب و شیرینی بود...
    باز هم منتظر رسیدن ماه رمضان و ابوحمزه باید بمونیم...


    چشم به راهتان هستم
    یا علی
    پاسخ:
    ان شاالله
    خدمت میرسم
  • افشین پارسائیان
  • بسیار زیبا بود، ممنون.
    پاسخ:
    لطف دارید 

    سلام 

    خدایا، به ما قدر بده ....

     

    میگم نکنه عشق به امام حسین(ع) برامون عادی بشه؟!... دوستت دارم حسین(ع)، بیشتر از دیروز، کمتر از فردا ....

     

    حب الحسین(ع) رشته تحصیلی شماست

     

    دانش سرای عشق و جنون، شهر کربلاست ...

    پاسخ:
    سلام

    تلنگر خوبی بود...
    سلام
    زندگی حقیقی عین بندگی است.
    http://bayanbox.ir/id/8632320529501244267?view
    پاسخ:
    سلام
    درسته...
  • مصطفی پناهی
  • باسلام،لطفا از سایت ما به آدرسmpnu.nahad.ir دیدن فرمایید
    پاسخ:
    سلام
    خدمت میرسم
  • ... خادم الزهرا
  • سلام

    ازچشمش افتاده ام
    میدانم...
    اما
    هنوز
    آقایی در قنوت هایش میگوید :
    ربنا شیعتنا منا...

    با مطلب جدید بروزیم / منتظر حضور و نظرتان هستیم
    یا علی
    پاسخ:
    سلام
    خدمت میرسم
    خطبه 154 عالی بود :)
    پاسخ:
    بله واقعا عالیه...
    خداقوت 
    ممنون ...
    پاسخ:
    خواهش میکنم
    در ایامی که این کتاب را می خواندم بارها و بارها متاثر شدم. "مقام معظم رهبری"
    ...........................................................................................................
    سلام
    با معرفی یک کتاب آپم
    پاسخ:
    سلام
    خدمت میرسم
    لفظ جناب امام رضا خیلی تو ذوقم زد نامانوس بود برام گفتم همون اول بهت بگم
    اینکه این بزرگواران تنبیه میکننو چهار سال نمیطلبن و یهو شب قدر دعوت میکنن خودش نکته ها دارد
    در کل متن زیبا و دلنشینی بود و حرف دل خیلی ها همینه من جمله خودم

    ویرانم و به نام تو آباد می شوم
    با یاکریم صحن تو همزاد می شوم
    جنسم اگر لیاقت ایوان شدن نداشت
    کاشی طاق صحن گوهرشاد می شوم
    آخر به عشق اینکه خودت ضامنم شوی
    یک شب به عمد طعمه ی صیاد می شوم
    سلطانی و بزرگی نامت به ما رسید
    من هم کنار نام شما یاد می شوم
    وقتی به حلقه های ضریحت نمی رسم
    حلقه به گوش پنجره فولاد می شوم
    پاسخ:
    داشتم یه شعر میخوندم این لفظ داخلش بود خوشم اومد !!
    ولی خب حق نقد برای شما محفوظه ...
    بله خب ...خداروشکر که طلبیدن ...
    لطف دارید
    شعر عالی بود ممنون
    عیار این یک ماه بندگی مان بعد ها معلوم می شود
    که هر از گاهی دلمان عجیب تنگ رمضان خواهد شد یا خیر!
    پاسخ:
    خداکند عیارش بالا باشد ..
    عبادات و زیارت قبول
    عیدتان مبارک
    پاسخ:
    قبول حق
    عید شماهم  مبارک
    بدرود ای بزرگترین ماه خداوند و ای عید اولیای خدا
    بدرود ای ماه دست یافتن به آرزوها
    بدرود ای یاریگر ما که در برابر شیطان یاریمان دادی
    بدرود ای که هنوز فرا نرسیده از آمدنت شادمان بودیم
    و هنوز رخت برنبسته از رفتنت اندوهناک.
    التماس دعا
    پاسخ:
    ان شاالله توفیق بودن در ماه رمضان و شب قدر سال بعد را داشته باشیم ...
  • انسان غریب
  • با سلام به روزم با قرار 40 روزه اول
    پاسخ:
    سلام
    خدمت میرسم
    سلام
    عیدی عید نداشته ی امسال را دانلود کنید.(+)
    پاسخ:
    سلام
    ممنون
    پاسخ:
    خدمت میرسم
    سلام.
    زیباست دعای ابو حمزه ثمالی..
    تو 29 رمضان که قدر هم گذشت .رمضان تموم میشه.. یا ادامه داره.؟
    پاسخ:
    سلام
    بله واقعا
    خوبه که ادامه دارش کنیم
    سلام...
    هعــــــــــــی خدا...
    التماس دعا...
    پاسخ:
    سلام
    محتاجم به دعا
    سلام

    شعر از استاد پناهیان ..
    پاسخ:
    سلام
    بله استفاده کردم
    ممنون

     

    این اذان است یا صدای پای یار................این نسیم است یا نوای جویبار

    گر نوایش بر لب داوود بود................از سماعش عالمی نابود بود

    بشنوید بوی بهاران می‌رسد................ناله‌هایی از نیستان می‌رسد

    در قنوتم باده‌ای ده از شراب................غرقه شو در دیدۀ دریا ز آب

    ربنــاهــای مــرا بــالا ببر................ناامیدم کرده این چشمان تر

    ای رکوعت شاخۀ پر بار دل................ای تواضع از نگاهِ تو خجل

    بر دو کتفم داغ قربانی بزن................یا به سر تاج سلیمانی بزن

    من نه بی‌قدرم که عالم در سجود................از برای من به خاک افتاده بود

    هان ببین افتاده‌ام از پا برت................سوده‌ام سر تا قدم را بر درت

    خواستی صورت به خاکم بنگری................بهر مویت در هلاکم بنگری

    پاسخ:
    ممنون
    زیبا بود ...
    از نوشته هایتان لذت بردم
    پاسخ:
    لطف دارید ...
    من دلم را جا گذاشته ام جایی..
    جایی ک از تو برایم میگوید..
    جایی ک تو را برام معنا میکند..
    دلت برای دلم بسوزد فقط همین!
    ای تمام داشت من درین دنیای دور
    پاسخ:
    الان شعر به ذهنم نمیاد در جواب برات بذارم ...

    چه چیز خوبی یاد گرفتم؛
    شب قدر که تمام می شود تازه همه چیز شروع شده است.

    + المنصوره، طرابلس، میسان، منامه، دمشق، شتیلا و غزه
    در آتش سکوت سازمان آمریکایی ملل می سوزد؛
    کفار استراسبورگ و شیکاگو
     برای رهایی از قصه تله موش هم که شده؛
    راهی خیابان های آزادگی شده اند؛
    اما شیخ ریاض بعد از بقره نمازش،
    به جای سطل آب، دلار برای بنی اسرائیل می فرستد؛
    وَ ما در شیعه ترین کشور دنیا
    به طرح تفکیک شهرداری تهران
    و پرانتزهای پایتخت اتریش فکر می کنیم.
    پاسخ:
    خداروشکر...

    به امید ظهور منجی عالم عجل الله تعالی فرجه الشریف....
  • انسان غریب
  • بسیار عالی بود 

    ممنون
    پاسخ:
    لطف دارید ...
    حضرت امیر(ع) :
    فرصت ها چون ابر میگذرد
    پاسخ:
    حیف که قدرش را نمیدانیم ...
    خیلی زودتر از آنچه که فکرش رو میکردیم گذشت
    پاسخ:
    دقیقا...حیف...
    چقد دور چقد سخت
    امیدوارم هیچ وقت هیچ کس رو اینجوری تنبیه نکن + آخر رو می گم

    بعدشم اون نکته درباره ی تموم نشدن ماه رمضون به جا بود !
    پاسخ:
    بله واقعا...

    خداروشکر
  • یاد گرفتم...
  • از رباعی ها صفحه  63 :

    آن مست همیشه با حیا چشم تو بود
    آن آینه ی رو به خدا،چشم تو بود
    دنیا همه شعر است به چشمم اما
    شعری که تکان داد مرا چشم تو بود....


    سلام....

    http://baketab.blog.ir/post/19
    پاسخ:
    سلام
    خدمت میرسم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">