سه نقطه ی اول تا ...

آخرین نظرات

معرفی بهترین کتابها (از طرف شما)

چهارشنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۲۴ ق.ظ

بسم الله

در این پست یه راهنمایی از شمـــــــــــــــــــا دوستان میخوام...یک جور معرفی کتاب از طرف شما ...

لطف میکنید هر کس چند کتاب ( حداکثر 3 کتاب-زیادتر نشه که کتابهای خوب رومعرفی کنید !!) که مطالعه کرده و اون کتاب روجزو مفیدترین وبهترین کتابها میدونه در هر زمینه ای (علمی ، فرهنگی ، سیاسی ،تاریخ ،هنری ، ادبیات ، مذهبی ، یاحتی مجله ! و...) معرفی کنه ؟ فقط اسم کتاب رو بفرمایید...

البته به غیر از قرآن و صحیفه سجادیه و نهج البلاغه ...

+برنامه ی کامل ختم نهج البلاغه رو میتونید از منوی وبلاگ (صفحات مستقل -برنامه کامل ختم نهج البلاغه ) مشاهده کنید. ان شاالله که بهره ببرید ....

حکمت 81 : ارزش هرکس به مقدار دانایی و تخصص اوست .

نظرات  (۴۱)

  • میلاد رضایی
  • کتاب حاجی انبار‌دار ها چه دینی دارند از احمد کسروی
    دنیای روبات ها از آیزاک آسیموف
    تضاد درونی از نادر ابراهیمی
    پیشنهاد های من به شماست.
    پاسخ:
    چه عالی
    ممنون لطف کردید

    کتاب خداحافظ سردار درباره ی شهید باکری. رمان خانوم کوچیک از سهیلا علوی. رمان سه رفیق و مهم ترین :کتاب خاطرات مستر همفر برای شناخت شکل گیری وهابیت عالیه

    پاسخ:
    خیلی لطف کردید
    سیر شهید مطهری که وظیفه همه اس بخونند(حتما خوندید)
    +
    به عنوان سومین نفر حر انقلاب رو پیشنهاد میدم
    +
    مون بخوام معرفی کنم کتابخونه مو باید بنویسم!
    یا علی
    پاسخ:
    به صورت سیرنه متاسفانه هنوز نشده ولی تک تک کتاباشون روخوندم البته نه همش رو...
    حتما میخونم
    ممنون لطف کردید
    بسم الله
    نه آبی، نه خاکی/سوره مهر
    مفید واقع شود انشاءالله


    #یک_دوره_سیر_سلوک
    پاسخ:
    این کتاب رو بارها خوندم...خیلی دوسش دارم خیلی
    ممنون لطف کردید
    حرفتون درسته
    من هم خوندم 
    چون جفتش رو خوندم پیشنهاد دادم 
    هیچ فرقی با هم نمی کنه
    مصباح الهدی همون جملات طوبای محبت هست با این تفاوت که در مصباح موضوع بندی شده و البته به صورت تک جمله ای اومده 
    پاسخ:
    خیلی ممنون
    پس حتما میخونمش ..چون حرفای آقای دولابی رو واقعا دوس دارم ...چه بهتر که موضوع بندی داشته باشه ...
    1. کتاب مصباح الهدی
    که سخنان آقای دولابی هست
    آقای مهدی طیب هم تنظیم کردند
    2. سنن النبی (ص )
    3. اسرار آل محمد (ص )
    4. رساله حقوق امام سجاد (ع) 
    5. اسوه ها 
    که مال انتشارات بوستان کتاب هست 
    6. طوبای محبت 
    که چند جلد هست البته من بیشتر مصباح الهدی رو دوست دارم 
    در زمینه های مختلف کتاب هست اما اینا رو واقعا دوست دارم 
    پاسخ:
    آخه در مورد سخنان آقای دولابی اول کتابای طوبای محبت نوشته فقط اینامعتبره ! ولی واقعا دوست داشتنیه..
    مورد سوم هم واقعاعالیه..
    رساله حقوق روحتمامیخونم انشاالله
    ممنون لطف کردید
    سلام
     با مطلب" آخرین کتابی که خواندم2...." میزبان حضور گرمتان هستم.
     یا علی
    پاسخ:
    سلام
    خدمت میرسم
    سلام
    1- تفسیر المیزان... البته خودم کامل نخوندم ولی به نظرم تفسیر روانی داره
    2- محمد پیامبری که ازنو باید شناخت
    3- از سری کتابهای رونشناسی: کتابهای NLP
    پاسخ:
    سلام
    تفسیر المیزان که خیلی سخته به نظرم ولی خب عالیه
    میخونم ان شاالله
    ممنون لطف کردید
  • محتسب دربار
  • سلام
    چیزی که واسه من خیلی مفید بوده
    1 اصول کافی با شرحش مخصوصا باب های مربوط به ایمانش
    2کتب تبار انحراف و مهار انحراف جناب طائب
    احساس نیاز به تفسیرقرآن میکنم اما هنوز نخوندم!
    پاسخ:
    سلام
    اصول کافی رو قسمتاییش روخوندم بله خب کتاب مفیدیه
    مورد دو رو حتما میخونم
    بنده هم اگه خدا بخواد تازه میخام شروع کنم به خوندن تفسیر ...
    ممنون لطف کردید
    ارمیا
    این جزو بهترین کتابهایی هس که خوندم
    پاسخ:
    قبلا خوندم ..کتاب خوبیه..کلا کتابای آقای امیرخانی رو دوست دارم
    ممنون لطف کردید
  • کــربــ بلایی محـــــبــــــــ
  • سلام 
    *شهادت انتخابی است که توسط خدا اجرا میشود*
    بروزمــــ
    یازهرا کربـــــ بلا انشاالله

    پاسخ:
    سلام
    منم به روزم !

  • کوثر ✜عاشق شهید همّت✜
  • نگاه به نامحرم تیری زهرآلود از ناحیه ی شیطان است هرکس به پاس حرمت الهی آن را ترک کند خدا ایمانی به او می دهد که شیرینی آن را در دل احساس میکند.

    سلام بزرگوار
    بامطلبی جدید به روزم.

    اللهم عجل لولیک الفرج
    اللهم احفظ قائدنا امام الخامنه ای
    اللهم ارزقنا شهادة فی سبیلک
    پاسخ:
    سلام
    کاش شماهم میخوندی مطالب بنده رو...
    نمیدونم چرا نمیخونید !هر رفتی یه آمدی داره دیگه ...!گرچه جوابم نمیخونید وقتی مطالب رو نمیخونید
    خدمت میرسم
  • استاد نوجوان
  • انشاالله

    بروزم

    پاسخ:
    ان شاالله خدمت میرسم !
    سلام
    می توانید با این شماره با مرکز مشاوره کتاب تماس بگیرید تا آنها شما را در اسرع وقت راهنمایی کنند و بهترین کتابها را به شما معرفی کنند.
    مشاوره آنها هم رایگان است.
    07112335139
    پاسخ:
    سلام
    آخه آنها که مثل شما نظر نمیدن..میخواستم نظرشما رو بدونم وگرنه تا دلتون بخواد شماره مشاوره کتاب دارم ...یااصلاحضوری اگه تشریف ببرید مثلا کتابفروشی پاتوق کتاب یا کتابستان مترو شهدا و...هم کتابهای خوب رومیتونید پیدا کنیدچون اصلاکتب غیر خوب تو این فروشگاه ها راه نداره هم اینکه چندنفر آدم هستن اونجا که بهتون مشاوره میدن اگه بخواید برای انتخاب کتاب خوب...(البته اگه تهران هستید )
    بازم ممنون لطف کردید:)

    با سلام به روزم با:

     من از عاقبت این دولت ترسانم!!!

    پاسخ:
    سلام
    خدمت میرسم
    سلام...

    من به شما کتاب:

    شورش اشرافیت علیه جمهوریت

    سقوط اسرائیل

    راز قطع نامه

    و ارتش سری روشن فکران رو معرفی میکنم.

    کلا تو فاز سیاسی ام :)

    ------------------------------
    بروزم با " اقلیت یا اکثریت ، کدامین حق اند؟ "

    منتظر حضور گرمتون و نظرات دل گرم کنندتون هستم.
    پاسخ:
    سلام
    سیاسی هم خوبه...میخونم ان شاالله
    ممنون لطف کردید
    خدمت میرسم
  • محسن رامشگر
  • سلام با یک نظرخواهی در مورد مردان یا زنان ... به روزم . خوشحال میشم تشریف بیارید و نظر بدید

    لطفا مشارکت کنید . ممنون
    پاسخ:
    سلام
    خدمت میرسم

    من کتاب نمیخونم که بگم

    هه با عرض پوزش 

    پاسخ:
    عه.....
    چرا ؟؟؟
    یار مهربانه که...از شمابعیده...ب جا پو بازی کردن خب کتاب بخون دیگه...:))

    سلام بر شما.

    من بیشتر رمان می خوانم...

    بنظرم کتابهای آقای سعید عاکف ، سیدمهدی شجاعی و همچنین رضا امیرخانی حقیقتا خواندنی هستند...

    از آقای عاکف، نسیم تقدیر، خاکهای نرم کوشک، حکایت زمستان و ... را خواندم و همه را دوست داشتم. واقعا مفید و روشنگر بودند.

    از جناب آقای امیرخانی هم منِ او، ارمیا، بیوتن، داستان سیستان، جانستان کابلستان را و... خواندم و لذت بردم و البته استفاده کرده ام.

    سقای آب و ادب و کشتی پهلوگرفته ی آقای شجاعی و سایر کتابهای این بزرگوار خواندنی هستند.

    راستی! ماه به روایت آه از آقای زرویی نصر آباد نیز زیباست.

     

     

     

    بعد از این همه، میخواهم از شما خواهش کنم حالا که این کار زیبا را انجام داده اید، اگر کتاب زیبایی خواندید یا به شما معرفی شد[رمان و غیر آن] به من هم معرفی کنید.

    که اگر این لطف را بکنید، بینهایت سپاسگزارتان هستم.

     

    یا علی.

    پاسخ:
    سلام
    حکایت زمستان خیلی خوندنیه..کارای اقای امیرخانی وشجاعی هم خوبه البته از کتابای اقای امیرخانی ،من او و قیدار وداستان سیستان بیشتر لذت بردم
    ماه به روایت آه حتما میذارم جزو برنامم...

    ان شاالله اگه شدیه صفحه معرفی کتاب هم قراره اضافه کنم به وبم..اونجاکتابهای خوب رو میتونید ببینید..علی الحساب کتاب طوبای محبت(6جلد)خیلی عالیه-کیمیای محبت_رساله عملیه مرجع تقلیدخودتون-چهل حدیث امام و...خیلیه
    رمان هم اگه دوست دارید نه آبی نه خاکی رو حتما بخونید و...


    سلام 
    منتقل شدیم به بلاگ...
    وقت کردید سر بزنید.
    التماس دعا
    پاسخ:
    سلام
    خدمت میرسم
    سلام 
    به ما هم سر بزن خوشحال میشیم 
    موفق باشی یاعلی 
    پاسخ:
    سلام
    خدمت میرسم

    باسلام

    خمسه آل عشق - لاریجانی [میتونی از موضوعات وبلاگ Al-TH.blogfa.com ببینی]

    مراقبات - میرزا جواد آقای تبریزی

    حلیة القرآن - موسوی بلده

    یاعلی . . .

    پاسخ:
    سلام
    از موضوعات وب که چیزی دراین مورد پیدانکردم
    حلیه القران همون اموزش تجوید وصوت و لحنه ؟
    ممنون لطف کردید
    سلام اخوی
    " سفر سرخ " زندگی نامه شهید حسین علم الهدی

    پاسخ:
    سلام
    ان شاالله میخونم
    ممنون لطف کردید
    سلام 
              شاهرخ هر حتما بخون
    ادامه مطالب ...
    پاسخ:
    سلام
    چشم
    خدمت میرسم
    سلام...
    مفاتیح الحیاة آیت الله جوادی آملی....
    جاذبه و دافعه علی (ع) شهید مطهری...
    تفسیر (قرآن) انسان به انسان آیت الله جوادی آملی
    پاسخ:
    سلام
    دومورداول رو خوندم البته مفاتیح الحیاه رو موضوعی خوندم نه کامل..
    تفسیر فعلا نمونه میخوام بخونم
    صددرصد این تفسیرهم میخونم در آینده ان شاالله
    ممنون لطف کردید

    سلام

    سوال خوبیست انشالله که کتاب های معرفی شده را بخوانید و استفاده نمایید.

    کتاب خوب زیاد است ولی چون گفتید فقط سه تا ...:

    مردی در تبعید ابدی؛ نادر ابراهیمی

    انسان و خدا؛ شهید چمران

    متقینن، کمی دیرتر؛ سید مهدی شجاعی

    "قیدار" را هم فکر کنم خوانده اید در غیر این صورت حتما بخوانید.

    موفق باشید

    پاسخ:
    سلام
    مطمئن باشید میخونم حتما ...
    مردی در تبعید ابدی در دست خواندنه ..کتاب خوبیه
    کمی دیرتر وقیدارهم خوندم..
    مورد دوم هم حتما میخونم
    ممنون لطف کردید
  • ... خادم الزهرا
  • سلام
    کتاب آزادی معنوی شهید مطهری
    گناهان کبیره آیت الله دستغیب
     

    کتاب های خوبین
    پاسخ:
    سلام
    کلهم کتابای شهید مطهری وایمان و استعاذه وقلب سلیم و گناهان کبیره و کلا کتابای شهید دستغیب هم عالیه ....
    ممنون لطف کردید
  • محمد حسین خانی کوثرخیزی
  • 1. دروس مهرفت نفس (حضرت علامه حسن زاده آملی)
    2. مثنوی معنوی (حضرت مولانا)
    3. دیوان حافظ (حضرت حافظ)
    پاسخ:
    دروس معرفت نفس علامه رو حتما میخونم
    حافظ روهم که همه خوندن عالیه
    مولانا رم مثنوی صوتی دارم یه مقدار گوش دادم
    ممنون لطف کردید
  • محمد علیزاده
  • سلام دوست عزیز
    کارت خیلی قشنگه
    به نظر حقیر
    فضائل اخلاقی امیرالمومنین
    فضائل اخلاقی امام حسین
    و ننت های تنهایی
    کتاب های خوبین
    پاسخ:
    سلام
    نت های تنهایی رو خوندم
    اون دوتا کتابم حتما میخونم
    ممنون لطف کردید
    با سلام 

    1)  " تحکیم خانواده " آیت الله محمد محمدی ری شهری

    2) " حکمت نامه جوان " آیت الله محمد محمدی ری شهری

    3) " حکمت نامه لقمان " آیت الله محمد محمدی ری شهری 


    هر سه کتاب از اون دسته کتاب هایی هستند که خیلی به کار جوونا می یاد ...

    تشکر ، یا علی . . .
    پاسخ:
    سلام
    بله کتابای آقای ری شهری بی نظیرن..حتما میخونم
    ممنون لطف کردید
    سلام علیکم...
    1.قیدار رضا امیرخانی
    2.آنگاه هدایت شدم و همراه با راستگویان دکتر تیجانی تونسی
    3.کشتی پهلو گرفته سید مهدی شجاعی
    پاسخ:
    سلام
    قیدار رو خیلی دوست دارم خیلی
    کتابای دکتر تیجانی روحتما میذارم تو برنامم خیلی تعریف شنیدم
    مورد سومم عالیه خوندم
    ممنون لطف کردید
    سلام
    من کتاب های استاد صفائی را پیشنهاد میکنم
    در هر سن و سنخی ک باشی ی مفید برات هست
    از روابط متکامل زن و مرد تا تربیت کودک

    توحید مفضل هم عالی ست
    و
    "المراقبات" مرحوم میرزا جواد ملکی تبریزی



    پاسخ:
    سلام
    بله خیلی تعریف شنیدم دوتا از کتاباشون هم خوندم
    حتما میذارم تو برنامم
    المراقبات هم خوندم خیلی عالیه مخصوصا قسمتایی که یه جور مناجات باخداست
    رساله لقاءالله هم پیشنهاد میدم بخونید...
    ممنون لطف کردید
    کمی دیرتر از سید مهدی شجاعی
    سقای آب و ادب از سید مهدی شجاعی
    کشتی پهلو گرفته از سید مهدی شجاعی
    طرفدار سید مهدی شجاعیم :)  خیلی معلومه :)
    یا علی...
    پاسخ:
    سه تاشوخوندم...
    آفتاب در حجاب هم بخونید
    بله خیلی معلومه :)
    جاده های سربی : یه چیز تو مایه های رمانه
    موضوع:‌دفاع مقدس

    حر انقلاب :
    زندگینامه شهید شاهرخ ضرغام است
    خیلی کتاب توپیه

    علی الحساب همینا رو داشته باشید تا بعد
    پاسخ:
    حر انقلاب رو شمادومین نفر هستید که معرفی کردید حتما میخونم...اسم شهید رو تاحالا نشنیده بودم
    ممنون لطف کردید
  • نازنین روانبخش
  • استاد عشق  زندگی نامه پروفسورحسابی عزیز
    گنجینه گرانبار  زندگی نامه ی حضرت ایت الله سید مرتضی نجومی بزرگوار
    خصایص الحسین آشیخ جعفر شوشتری ( یعنی وقتی میخونیش دیوونه کربل رفتن میشی ... دیوانه امام حسین ... خواب و خوراکت رو میگیرن ... )

     بابت نهج البلاغه هم ممنون ... اجرتون با خانوم حضرت زهرا ...
    پاسخ:
    استاد عشق روخوندم خیلی خوبه...
    خصایص الحسین رو خیلی تعریف شنیدم حتما حتما میخونم...
    ممنون لطف کردید

    خواهش میکنم
    سلام
             استاد عشق در مورد دکتر حسابی

    سلام بر ابراهیم شهید ابراهیم هادی

    شاهرخ هر شهید شاهرخ ضرغام

    فعلا این 3تا اومد تو ذهنم
    پاسخ:
    سلام
    دومورد اول رو خوندم
    استاد عشق خیلی خوبه ..دومی هم خیلی خوبه
    سومی رومیخونم حتما
    ممنون لطف کردید
  • جوان انقلابی
  • سلام

    1. کتاب شهابی در شب که روان شده ی کتاب شبهای پیشاور هست.
    2. خطبه فدک از حاج آقا مجتبی تهرانی
    3. کتاب روز رهایی که دو جلده

    بازم هست! :)
    پاسخ:
    سلام
    اولی روخوندم...خیلی عالیه به همه پیشنهاد میدم بخونن
    دو و سه روحتما میخونم
    ممنون لطف کردید
  • یک پسر مجرد
  • جواب کامنت شما:
    چادری هاش دیگه خیلی بدترن، چون همراه چادر و اصلاً در شأن یک زن به ظاهر مذهبی نیست پوشیدن لباس های اندام نمایی که همه ی مردها چشمشون بیفته بهش و توی دلشون هزارتا فکر و خیال بکنن!!
    گشت ارشاد دیگه کجا بود؟!
    یه زمان یه کمیته بود و یه مملکت! کسی جرأت داشت حرف بزنه؟؟
    الان چی؟
    این همه نهاد و سازمان مسئول، دارن چی کار میکتن؟
    اما بعد ...
    چه سوال خوبی پرسیدی :)
    من تا چند روز دیگه یه بخش ویژه ی کتاب توی وبم راه اندازی میکنم.
    داستان سیستان در مورد رهبری به قلم رضا امیرخانی
    قدرت نرم در مورد جنگ نرم به قلم جوزف نای
    توحید مفضل شرح چهار جلسه درس امام صادق به یکی از شاگردانش
    پاسخ:
    بله دیگه متاسفانه چهمیشه کرد ؟
    چه عالی منم شاید اینکارو انجام بدم
    داستان سیستان رو خوندم خوبه
    دومورد دیگه هم حتما مطالعه میکنم
    ممنون لطف کردید
    سلام

    کتاب رمان  آفتاب در حجاب درباره حضرت زینبِ آقای شجاعی رو خیلی دوست دارم مخصوصا این روزها که حرم حضرت...
    نامیرا هم که عالیه...
    مجله هم تو حوزه دفاع فقط امتداد.
    پاسخ:
    سلام
    کتابای آقای شجاعی رو کلا دوست دارم ..مخصوصا همین آفتاب در حجاب..کشتی پهلو گرفته هم خیلی عالیه...کمی دیرتر هم عالی تر از بقیه...
    نامیراهم خوندم ..داستان نامه های کوفیان وبه قول حضرت آقا برای شناخت فتنه بی نظیره ...کتاب خوبیه البته یه مقدار باید حوصله به خرج بدی برای خوندنش ...
    بله هرکی جنوب رفته باشه وکلا تو خط دفاع مقدس باشه مجله امتداد روخونده...
    ممنون لطف کردید
  • زهرا رستگار
  • سلام
    من کتاب زیاد خوندم (البته محض ریا جهت اطلاع!!)
    اگه رمان درست و حسابی میخواید: "من ِ او" از رضا امیرخانی و البته "داستان ِ سیستان" امیرخانی هم قشنگه!
    علمی ک هم ک من فقط معماری و شهرسازی میخونم ک ب درد همه نمیخوره!!
    فلسفی: "بدایه الحکمه: علامه .. و "فسوس الحکم" ابن عربی
    (بیشتر از این مخم نکشید ادامه بدم فلسفه رو!!"

    البته کتاب خوندن حوصله میخواد .. سخنرانی گوش کردن راحت تره!

    و من الله توفیق!

    پاسخ:
    سلام
    منم زیاد میخونم...!
    کتابای امیرخانی رو خوندم به جز سرلوحه ها و نشت نشا و نفحات نفت
    من او و قیدار و جانستان و داستان سیستانش رودوس داشتم
    فلسفه این کتابارو تو دانشگاه خوندم مخصوصا فصوص رو دیگه دوس ندارم بخونم! علاوه براون جزو کتابایی نیست که بشه گفت مفیدترین کتابا ...
    کتاب کجا سخنرانی کجا...جفتش خوبه...
    ممنون لطف کردید
    سلام کتاب ک زیاده ولی این دوتا رو فعلا ب دیگران  وشما دوست عزیز توصیه میکنم 
    1- کتاب خانواده {ساخت یک سبک زندگی از دیدگاه مقام معظم رهبری}
    2- زندگی به سبک روح الله
    پاسخ:
    سلام
    دومی رو خوندم خوبه اولی رو حتما میخونم ...ممنون لطف کردید...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">