سه نقطه ی اول تا ...

آخرین نظرات

صدو ده روز با نهج البلاغه

پنجشنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۲، ۰۶:۳۷ ب.ظ

بسم الله

با این که بود قبله ی من کعبه ولی                       ایوان نجف عجب صفایی دارد

خواهشا تا تهش بخونید اگه وقت ندارید آخرش رو بخونید اولش رو نخونید ...

شب آخری که سفره ی روزی نجفم داشت جمع میشد رفتم حرم...انقدری خلوت بود که بشینم کنار ضریح امیر المومنین و درد دل کنم برای آقا و با همه ی گناهام و شرمندگیام خواسته هامو بگم...

همه چیزایی که به ذهنم رسید چه در مورد دیگران چه خودم گفتم و به آقا توسل کردم...خیلی قلمبه سلمبه هم خواسته هامو گفتم ولی داشتم میومدم بیرون گفتم راستی آقا برام از خدا بخواین توفیق خوندن نهج البلاغه بهم بده ...حداقل حرفای شما رو بخونم ...

بعدش باخودم گفتم وا خب این چی بود خواستی مثل بچه آدم برو بخون دیگه...

خلاصه اینکه برگشتم و سفر تموم شد و حدود دوماهی گذشت و من به خودم زحمت ندادم برم سراغ نهج البلاغه...( اصلا حجمشو میدیدم بی خیال میشدم )

تا اینکه هیئتی که میرم ( اینو گفتم برا ریا ) تو ایام شهادت حضرت زهرا (س) اعلام کردن یک ختم جمعی نهج البلاغه گذاشتن منم فکر کردم یه دونه خطبه باید بخونم و رفتم سریع اسم دادم گفتن فردا شب بیا بهت بگیم برنامه رو...

فردا شبش رفتم و دیدم بلــــه ...یک برنامه ریزی دقیق زحمت کشیدن تدارک دیدن ...یه برنامه ریزی 110 روزه ...از شهادت حضرت زهرا (س) تا شهادت امام علی (ع) برای خوندن یک دور کامل نهج الیلاغه...شاید روزی 10 دیقه شد و حالا تموم شد این 110 روز ...و من حاجت روا شدم...و فکر نمیکردم خوندن این کتاب جذاب و شیرین انقدر برام مفید باشه و فکر نمیکردم این خواسته ی شاید کوچیک انقدر ارزشمند باشه...من خیلی چیزا یاد گرفتم ازاین کتاب که اگه بگم پستم بیشتر از این طولانی میشه ...فقط یه چیزی ...مقدمه ی نهج البلاغه رو که خوندم بیشتر و بیشتر حسرت خوردم که چرا این کتاب رو زودتر نخوندم ...اینا گزیده ای از حرفای محمد دشتی هست در مقدمه ی ترجمه ی نهج البلاغه ، حتمــــــــــــــــــــــــــــــا بخونید ...: جرج جرداق مسیحی (استاد ادبیات عرب لبنان ) اعتراف کرده بود جاذبه های کلمات امام علی (ع) شوری در من ایجاد کرد که 200 بار نهج البلاغه را خواندم ...چنان بر خود لرزیدم و به تعصب و غرور اعتقادی من ضربه وارد شد که تا مدتی حالت عادی نداشتم و بر خود نفرین کردم که چرا یک مسیحی 200 بار نهج البلاغه رامیخواند اما من که خود را از شیعیان امام علی (ع) میشمارم و ادعای محبت و ولایت او را دارم به راستی چند بار نهج البلاغه را خواندم و با مفاهیم ارزشمند آن به چه میزان آشنایی دارم ، ما که در خانواده شیعه ، از پدرو مادری شیعه و ازخاندان شیعه و در کشور شیعیان قرار داریم چرا باید با نهج البلاغه بیگانه باشیم. ( محمد دشتی )

+اگر بازم تصمیم ندارید برای خوندن این کتاب یا وقتتون پره یا هر توجیه دیگه ! حکمتاش رو بخونید ...معرکست به خدا

+این برنامه ریزی که من دارم هرروز هم خطبه هم نامه هم حکمت باید خونده بشه ولی طوری طراحی شده که زیاد وقت نگیره ...اگه کسی خواست بگه بذارم تو وبم استفاده کنید...

+اگرم خوندید این کتاب رو که به بزرگواری خودتون ببخشید وقتتون گرفته شد !

+یاعلی...


نظرات  (۳۵)

چند بار تا حالا شروع کردم رها شده باید حتما دوباره شروعش کنم دیگه واقعا بهم واجب شده!
یا علی
پاسخ:
حتما بخونید..حتما
موفق باشید

سلام.........ممنون از حضورتون........بله متاسفانه  اگه از شکسپیرو راسل وکنت و... مطلب بگیم چون علمیه راحتتر قبول میشه...........

فکرمیکنم شاید به خاطر مرور گرتون باشه.........اگه موزیلا باشه تو بعضی از وبلاگ ها اذیت میکنه...........یاعلی

پاسخ:
سلام
بله خب موزیلا هست..عیب نداره من هرجاشد نظر میذارم :)
هر وقت نهج البلاغه رو میبینم از این همه بی توجهی خودم به کتابهای اصلی دینی خجالت میکشم.انشاالله از برنامه معرفی شده استفاده میکنم.ممنون از مطالب مفیدتون
پاسخ:
حتما استفاده کنید ...
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • سلام علیکم
    این قسمت آخرای پستاتون عالی هستن
    همچین خواننده دلش حال میاد
    من هم این تصمیم رو داشتم ولی هنوز همت نشده 
    انشاالله اجرتون باخدا برای برنامه ای که گذاشتید انشاالله بهش عمل کنیم


    خداقوت
    یاعلی(صلوات برای فرج)
    پاسخ:
    علیکم السلام
    کلام امامه دیگه دل ادمو زنده میکنه...
    ان شاالله
    سلامت باشید
    جالب بود
    پاسخ:
    بخونید متنو ضرری نداره براتونا...

    باسلام

    موافق برنامه شما هستم و امیدوارم به توفیق شما دست پیدا کنم.

    یاعلی . . .

    پاسخ:
    سلام
    یاعلی..
    نهج البلاغه باید تو دانش
    اه ها تدریس بشه
    دنیای معرفت و مدیریت و انسان شناسی و زندگیه ...
    اما ...

    توفیقتون پایدار 
    پاسخ:
    خب تو دانشکده الهیات برای رشته های خاصی تدریس میشه ولی مثلا بچه های فنی و اینا همون دو واحد معارف هم که دارن کلی غرغر میکنن چه برسه...البته منم موافقم بانظر شما..
    به امید اون روز...

  • جوان انقلابی
  • سلام

    انشاالله آرزوهای دیگتون هم برآورده بشه.

    منم میخوام :( منم این برنامه رو میخوام به کی باید بگم؟! :(
    پاسخ:
    سلام
    به من بگید :) چشم ان شاالله میذارم تو پست بعدی
    خدا لعنت کنه شیطان و
    که سستی های خودمونو هم پای اون مینویسیم
    پاسخ:
    شیطان...نفس ..
  • رضا غفاریان
  • سلام
    واقعا که باید شرمنده باشم
    برنامتون رو اگه میتونین بذارین که ما هم استفاده کنیم
    پاسخ:
    سلام
    ان شالله ..چشم حتما
  • محرم نینوا
  • سلام
    خواستم بگم ب زحمت برنامه رو تو وبتون بذارید ، که دیدم بقیه گفتن ، پس نمیگم!
    پاسخ:
    سلام
    خواستم بگم چشم ان شاالله در پست بعدی ..که دیدم به بقیه گفتم..پس نمیگم!
    سلام واقعا" باید به حالمون تأسف خورد!!! منتظر برنامه ریزی تون هستم
    پاسخ:
    سلام
    چشم ان شاالله تو پست بعدی ...
    یک نفر در پست شهدای گمنام وبم نظر ناراحت کننده ای داده لطفا بیاید وعلیه نظرش نظر بدید
    پاسخ:
    چشم
    خدمت میرسم ولی فکر نمیکنم با چارتا کامنت قانع بشن..
    واقعاً...
    پاسخ:
    حالا واقعا نتیجش چی شد ؟!
  • پرستوی کانال کمیل
  • سلام 
    الحق نایاب است کتاب مولا
    حضرت رسول خدا در مجالس عروسی زنانه
    با حضورتون روشنی و گرما ببخشید
    منتظرتون هستم 
    یا زهرا(سلام لله علیها)
    پاسخ:
    سلام
    خدمت میرسم
  • یافاطمه الزهرا(س)
  • سلام..
    خوشبحالتون توفیق پیداکردین خوندین این کلام حضرت را.
    خواهشابزارید تاماهم همت کنیم وبخونیم.خیلی کم لطفی کردم درحق نهج البلاغه.
    التماس دعا.
    پاسخ:
    سلام
    در واقع اون برنامه ریزی هیئت باعث شد همت کنم ..کلام مولا هم انقدر جذاب بود که نشد بذارم کنار..در ضمن کار خاص و خارق العاده ای نکردم خدایی ...نهج البلاغه رو میگن خواهر قرآن..پس به عنوان یه مسلمون و شیعه یه جور وظیفس خوندنش
    محتاجم
  • نازنین روانبخش
  • سلام

    ممنون ک بهم سر زدید

    این مدت خیلی اینترنت دسترسی نداشتم نتونستم ب موقع جواب محبت هاتونو بدم

    ما رو هم دعا بفرمایید

    در پناه مولا

    یا علی

    پاسخ:
    سلام
    محتاجم
    یاعلی
  • رها پاک سرشت
  • ما تو جمع دوستانمون هر وقت دور هم جمع میشیم سعی میکنیم یکی از احادیث حکمت ها و... نهج البلاغه رو بخونیم.

    البته تا حالا همشو نخوندم!!!!

    اون برنامه ای رو هم که گفتید بزارین استفاده کنیم.

    یا علی

    پاسخ:
    واقعا ؟ چه جمع دوستانه ی خوبی...غبطه خوردم
    چشم حتما
    یاعلی...
  • کــربــ بلایی محـــــبــــــــ
  • سلام

    من سعی میکنم روزی یه بار امین الله بخونم

    تموم تلاشمو میکنم نهج البلاغه بخونم!

    تلنگری بهم خورده!

    ممنون بابت این تلنگر....

    یا زهرا کربــــــ بلا انشاالله

    پاسخ:
    سلام
    احسنت به شما
    خواهش میکنم
    ان شاالله
    سلام
    پست خیلی خوبی بود. پستی که کار ساز بود.میشه لطفا برنامه تون رو بذارید ما هم استفاده ببریم :)
    التماس دعا
    یا علی...
    پاسخ:
    سلام
    چشم میذارم ان شاالله
    محتاجم

    الان درست شد

    ببخشیداما اون لحظه نمیدونم چه مشکلی پیش اومد که هم قالب قهوه ای بود

    هم نوشته ها شاید باور نکنید اما اونقدر به چشام واسه خوندش فشار اومد که اشک از چشام جاری شد

    خب حالا برنامه روبگید

    بازم شرمنده ه ه ه

    پاسخ:
    ای وای خب نمیخوندید بعدا میومدید ...
    چشم میگم
    دشمنتون شرمنده
    یا علی
    پاسخ:
    یا علی
    سلام
    جانم فدای مولا علی علیه السلام

    لرنامه ریزی که در احتیار دارید برا حکمت هاست؟ یا خطبه ها
    برا حکمت هارو اردو جنوب دادند به ما- بسیار عالی بود و واقعا نتیجه گرفتم
    اگه برا باقیشو دارید -ما طالبیم
    یا حق
    پاسخ:
    سلام
    برنامه ریزی طوری هست که هرروز خطبه و نامه و حکمت خونده میشه ولی اگه مثلا خطبه طولانی باشه اونروز نامه نمیخونیم و...خیلی برنامه ی خوبیه جوری هست که ده دیقه بیشتر در روز وقت نگیره..در عرض 110 روز هم نهج البلاغه ختم میشه..
    چشم حتما میذارم تو وبم استفاده کنید ان شاالله
  • کــربــ بلایی محـــــبــــــــ
  • سلام  طاعات عبادات قبول درگاه حق

    خدا قوت

    عالیهـــــــ بزارید ما هم بخونیم!!!

    منکهــــــ تا حالا لاشو باز نکردم !

    یا زهرا کربــــــ بلا انشاالله!

    پاسخ:
    سلام همچنین
    چشم ان شاالله میذارم استفاده کنید
    به شرطی که همت کنید و ده دیقه برای خوندن کلام مولا وقت بذارید مطمین باشید ضرر نمیکنید..
    با سلام و زیارت قبول
    آقا بنده حتما حتما برنامه ت رو دقیق دقیق می خوام
    ببین منو
    منتظرما...
    بگو خب
    پاسخ:
    سلام
    زیارت که مربوط بهبهمن ماه هست ولی ان شاالله قبول بوده باشه
    چشم حتما حتما دقیق میذارم رو وب استفاده کنید ...ان شاالله

  • استاد نوجوان
  • اگه بخونیم که خییییییییلی واسه خودمون مفیده

    ولی کو اهمیت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    کسی اهمیت نمیده

    خوشا به حال شما

    پاسخ:
    خب شما اهمیت بدید
    ان شاالله برنامه رو میذارم که بهانه ای بشه برای انس با این کتاب جذاب

    چرا اینطور مینویسید؟؟؟؟؟؟؟؟؟چشام کور شدن تا خوندمش

    رنگ قالب قهوه ای .رنگ خط هم قهوه ای !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    لطفابرنامه ای که باش تونستید نهج البلاغه رو ختم کنید برا منم بگید. درست متوجه برنامه نشدم.

    ----------------------------------

    به روزم

    مرگ بر آمریکا

    مرگ براسرائیل

    پاسخ:
    با منی شما ؟
    رنگ دور قالب قهوه ایه ولی زمینه سفیده هاااااا
    رنگ نوشته هاهم مشکیه به خدا..اولین نفری هستید که شاکی هستید !!!
    چشم میگم البته صرف داشتن برنامه کافی نیست ..عمل به اون برنامه هم مهمه ینی خوندن این کتاب ارزشمند
    خدمت میرسم
    صبحا بعد نماز مسجد ما تفسیر حکمت ها بود امسال
    واقعا حض میکنیم...
    پاسخ:
    بله کلام امام لذت بخشه
    خوش به سعادتتون...انشاالله تو زندگیتون ازش بهره مند بشید
    سلام
    احسنت برشما...
    مذتهاست که میخوام شروع کنم اما هربار به دلیلی نمیشه... توفیق میخاد خوندنش...
    پاسخ:
    سلام
    این همون توجیه نخوندن بود دیگه نه؟؟
    توفیق میخادولی همت هم مهمه...فقط کافیه چندتا از حکمتا رو بخونیددیگه تاتهش ادامه میدید
    من خودم تنبلی میکردم ولی حالا میگم حیفه نخونده بمونه این کتاب
    درسته توفیق می خواد 
    اما همت هم مهمه
    ما میتونیم خودمون روزی یه حکمت بخونیم
    یا یه نامه 
    فقط یکیش و بخونیم 
    مطمئنا به 2 دقیقه وقت نمی گیره
    پاسخ:
    بله کاملا موافقم...اون همته مهمتره
    با یه برنامه ریزی دقیق میشه انس پیدا کنیم با نهج البلاغه

    منم سعی می کنم شروع کنم به خوندنش حتما... :)
    پاسخ:
    ان شاالله
    حتما بخونید ...
    بسیار عالی
    انشاالله یکم همت کنیم!!!
    آپم و منتظرتون
    یاعلی...
    پاسخ:
    ان شاالله
    خدمت میرسم
    یاعلی
    سلام
             متنتون عالی بود 

    اگر بتونید طی ی برنامه ای منظم نهج البلاغه رو وبتون بذارید به نظرم خوبه 
    پاسخ:
    سلام
    من اخر هر پست یه قسمتی از نهج البلاغه میذارم که به نظرم نخونده میمونه!!!
    ولی خودتون شروع کنید کتاب رو بخونید خیلی بهتره ..من برنامه رو میذارم همت کنیدبخونیدضرر نمیکنید
  • محمد علیزاده
  • واقعا جالب بود
    پاسخ:
    بیشتر کجاش جالب بود؟!!!!!!!!!!!!!!!

    با سلام . جزاکم الله خیرا 

    خواهشا برنامه مطالعاتی تون رو اگر امکانش بود در وبلاگ قرار دهید . 

    انصافا بنده خودم به شخصه تو خوندن نهج البلاغه خیلی خیلی کم لطفی کردم و شرمنده عترتم .

    دوستان خواهشا حکمت های نهج البلاغه رو به آسونی از دست ندید 

    حکمت 313 ( جامعیت قرآن ) : در قرآن اخبار گذشتگان و آیندگان و احکام مورد نیاز زندگیتان وجود دارد.


    ما هم یه برنامه داریم برای حفظ قرآن که انشاالله از اول شوال شروع می کنیم به مدت سه سال و اندی 
    پاسخ:
    سلام
    چشم حتما میذارم استفاده کنید ان شاالله
    به به ان شاالله شرکت میکنم تو برنامتون ...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">