سه نقطه ی اول تا ...

آخرین نظرات

سلام...خیالت راحت

يكشنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۲، ۰۸:۴۰ ب.ظ
بسم الله

فرهنگ عمید رو باز میکنم ، دنبال معنی چند تا واژه ام که چشمم میفته به واژه ی سلام ...نوشته بی گزند شدن ، از عیب یا آفت رهیدن و نجات یافتن ، تحیت و درود و...تو ذهنم یه فایل باز میشه که قبلا ضبط شده : یادت باشه وقتی به کسی سلام میکنی داری بهش میگی که خیالت راحت از جانب من به تو آزاری نمیرسه ، من کاری نمیکنم که باعث ناراحتی تو بشه و خلاصش گزند و آفتی به تو نمیرسه ...

از خودم میپرسم این روزها با چه رویی میگی السلام علی الحسین ...

+سلام دادن رو که نمیشه ترک کرد فرزند آدم ...پس باید مراقب اعمالت باشی ...

+یه سری گناها هم هستن که یه عده فکر میکنن گناه نیست ...مثلا نداشتن مرجع تقلید ...یا داشتن مرجع تقلید ولی عدم مراجعه به رساله ی مرجع برای فهم احکام و...

قسمتی از نامه 31 : هوای نفس را با بی اعتنایی به حرام بمیران...آنچه نمیدانی مگو و آنچه بر تو لازم نیست بر زبان نیاور و در جاده ای که از گمراهی آن میترسی قدم مگذار ...



نظرات  (۳۴)

  • طلبه جهادگر
  • واقعا استفاده کردم...
    هم از برداشت اول
    + و هم از برداشت دوم...
    پاسخ:
    خداروشکر
  • سلمان محمدی
  • سلام ، با چندتا روضه بروزیم...
    http://rozeha.blog.ir
    پاسخ:
    سلام
    خدمت میرسم
    برا من که تکون دهنده بود
    پاسخ:
    ان شاالله
  • فاطمه ی دژ
  • قابل تامل بود ...

    پاسخ:
    ...ممنون
  • معین (پسر مجرد)
  • سلام

    نیاز به همفکری شما دارم.

    من باید تا 6-5 سال دیگه (حداقلش) مجرد بمونم و ... یا نه، باید زودتر آستین بالا بزنن برام؟

    والسلام ...

    پاسخ:
    سلام
    خدمت میرسم

    سلام

    تاثیر گذار بود

    خدا قوت

    پاسخ:
    سلام
    خداروشکر
  • نازنین روانبخش
  • از اون دسته مطالب جالب بود ... مرسی ...

    ادم با هر سلام کردن یه تلنگر به خودش میزنه ...

    پاسخ:
    لطف دارید
    واقعا همینه...
  • گاه و بیگاه
  • سلام
    خوب بود ممنون
    ان شاالله عملی کنیم
    پاسخ:
    سلام
    ان شاالله
  • معین (پسر مجرد)
  • سلام
    معنای سلام رو می دونستم اما به این جنبه اش توجه نکرده بودم «السلام علی الحسین ...»
    پاسخ:
    سلام
    ...

    با سلام درخدمتم با سیره سیاسی امام سجاد(ع) از زبان مقام معظم رهبری

    پاسخ:
    سلام
    خدمت میرسم
    سلام
    خدا قوت. داشتم مطلبتون رو می خوندم به این جمله رسیدم:
    یه سری گناها هم هستن که یه عده فکر میکنن گناه نیست ...مثلا نداشتن مرجع تقلید ...یا داشتن مرجع تقلید ولی عدم مراجعه به رساله ی مرجع برای فهم احکام و... "

    همین هفته ی پیش داشتم با یه وبلاگ نویس " روشنـــــــــــــــــــــتفکر" بحث می کردم. وقتی بحث به مرجع تقلید و از این دست مسائل رسید شروع کرد به توهین کردن.
    می گفت شما بچه تنبلای کلاس که (با عرض معذرت) انگار مغز خر خوردید که باید یه مسئله شرعی رو 100 دفعه بپرسید و .............

    ولش کردم و باهاش بحث نکردم چون معتقدم که کسی که سلاحی برای جنگ نداره ناچار به توهین رو میاره.

    اما:
    کاش جوونای ما - علی الخصوص کسانی که ادعای فهم و درک دارند - می فهمیدند که هرچه دارند از علما دارند.
    کاش می فهمیدند این جمله ی شما را:
    یه سری گناها هم هستن که یه عده فکر میکنن گناه نیست ...مثلا نداشتن مرجع تقلید ...یا داشتن مرجع تقلید ولی عدم مراجعه به رساله ی مرجع برای فهم احکام و...

    موفق باشید
    یـــــــ علی ــــــــا

    پاسخ:
    سلام
    روشنفکر...اتفاقا این افراد کوته فکرن ..و کسی که خودش رو زده به خواب نمیشه بیدار کرد...
    دقیقا...
    سلامت باشید
    سلام
    خیلی خوب بود.
    پاسخ:
    سلام
    لطف دارید
  • خادم الحسین علیه السلام
  • ·٠•♥ بیست بار با شترش رفت حج،حتی یک شلاق هم به او نزد.روزی که به خاک سپردندش،شتر آمد بالای قبرش،زانوهایش را خم کرد،افتاد روی زمین.صیحه می کشید.
    خودش را به خاک ها می مالید.
    سرش رابر زمین می زد.
    اشک چشم هایش خاک قبر را تر کرده بود.
    سه روز آن جا ماند.
    با همان حال از دنیا رفت.
    همان جا،کنار قبر امامش.ܓ✿


    سلام
    عرض تسلیت...
    پاسخ:
    سلام
    همچنین
    ...
    سلام

    اذن دخول......

    http://zareh.blog.ir/post/233

     به رسم ادب میزبانیم...

    پاسخ:
    سلام
    خدمت میرسم
    صددرصد که مسبب خودمونیم
    اما جز اون کسیو میشناسی بتونه اشتباهاتتو پاک کنه؟؟؟
    پاسخ:
    خودمون باید اشتباهات رو پاک کنیم ..توبه کنیم تا اون پاکش کنه..
  • شیـــــــوانا
  • باید نگهبان

    نفسم باشم

    در هر نفس!

    پاسخ:
    درسته ...
  • فرزند آدم
  • یه جا خوندم گناه نکن، اگه حال ثواب نداری...

    خیلی به دلم نشست....

    پاسخ:
    تو جبهه ها میزدن ...
    مشکل ما اینه که ثواب که هیچی ..گناه پشت گناه ...خودمو میگم ..
  • مهدی دوست محمدیان
  • راستی این برنامه نهج البلاغتون هم بسیار جالب و آوزنده است...ممنون و متشکر
    پاسخ:
    لطف دارید ...
    خواهش میکنم
  • مهدی دوست محمدیان
  • سلام و عرض ادب...
    وبتون جالبه و پرمحتوا... به غیر از اینا قالب وبلاگتون همون قالبیه که بنده هم از قالب های بیان انتخاب کردم...! به صورت اتفاقی اومدم تو وبتون بعد یه دفعه جا خوردم فکر کردم رفتم تو وبه خودم!! ولی خلاصه از مطالبتون استفاده کردم و با افتخار لینکتون می کنم. خوشحال میشم تبادل لینک داشته باشیم...یاعلی مدد
    پاسخ:
    سلام
    لطف دارید ..چشم خدمت میرسم ...
  • پسر انسان
  • حق...
    پاسخ:
    ...
    غروب فرشچیان از حمید رضا برقعی در محضر رهبر انقلاب -کلیپ
    http://monavar.net/

    پاسخ:
    خدمت میرسم
  • سرباز منتـــظر
  • سلام علیکم
    خیلی زیبابود
     به روزیم با
    باحسین تامهدی
    ومنتظرنگاهتون
    درپناه حق
    پاسخ:
    سلام
    خواهش میکنم !

    با سلام درخدمتم با نکاتی از بیانات مقام معظم رهبری پیرامون علم  

    پاسخ:
    سلام
    خدمت میرسم
    «وَلْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى جُیُوبِهِنَّ»
    «لَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِیَّةِ الْأُولَى»
    فقط
    چادری
    تفسیر می کند تو را ...
    پاسخ:
    خدمت میرسم
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • سلام علیکم

    سلام ...  ;(
    روم سیاه آقای ارباب ...
    امام زمان  ... آل یاسین ...
    سلام ...
    + گناه ... سنگین شدم ...
    + نفس ... لعنتی ترین
    + یعنی سخن پدر رئوف بود شهر احوال من ...
    خدایا ممنون این همه تند تند جواب میفرستی ...
    مستاصل هستیم 
    التماس دعا فراوان
    اجرتون باخدا

    خداقوت 
    یاعلی(صلوات برای فرج)
    پاسخ:
    سلام
    دقیقا روی دلم سیاههه ...خیلی سیاه و آدم بشو هم نیستم ...
    دقیقا بنده هم مستاصلم ..شماهم دعا ...
    تبریک میگم بهتون بخاطر وب زیبا و پر محتواتون.
    متشکر خواهم شد اگه وب من را هم لینک کنید
    پاسخ:
    خدمت میرسم
    سلام

    مهمانید به ...

    http://zareh.blog.ir/post/230
    پاسخ:
    سلام
    خدمت میرسم
  • محمدصادق برجیان
  • «سَلَامٌ قَوْلًا مِن رَّبٍّ رَّحِیمٍ»

    سلام!
    احسنت!
    بسیار زیبا نوشتین!
    پاسخ:
    سلام
    ممنون لطف دارید ...
    سلام ...
    سلام میدیم جواب نمیشنویم خیـــــــــــــــــــــلی از مواقع
    گفتیم دعا کردیم جواب نشنیدیم گفتن اعمالت درست نبوده
    بین خودمون شرط کردیم درستی اعمال از من جوابش از تو...
    اعمال تا جایی که جا داشت درست شد اما دریغ از یک کلمه جواب...
    گفتیم چی شد؟؟؟
    گفتن حکمت نیست...
    حکمت!!!!
    عجیبه نه ؟هیچوقت درکش نکردم !حکمتو میگم
    یعنی حکمت اون به اون بزرگی تو بدبخت شدن ی بندس؟
    باشه اگه حکمت اوسا کریمه ما لال میشیم...
    ______________________
    اما از خودم پرسیدی وضعیت جسمی عالی ...
    پاسخ:
    سلام
    جواب نمیشنویم چون گوشای ما مشکل داره وگرنه خیلیا جواب رو میشنون
    درستی اعمال ...خیلی وقتا یه کار کوچیک میکنیم و منت میذاریم رو سر خدا و یادمون میره وظیفس ...توقع جوابم داریم !
    همه ی بدبختیا عاملش خود خودمونیم ...مطمئن باش ...میدونم که میدونی ...

    خداروشکر

    سلام

    منتشر شد....*نمک*

    http://zareh.blog.ir/post/213
    پاسخ:
    سلام
    خدمت میرسم
    سلام

    سلام ما به آنان  از لطف خود اونهاست....و اگر نه ما لایق همین هم نستیم


    مثل همیشه استفاده کردیم
    پاسخ:
    سلام
    موضوع این بود که حالا که سلام میدیم به لطف اونا باید مراقب باشیم ...باید ..باید ..
    وگرنه سلاممون الکیه ...

     

     

    خیلی خوب بود..!

    پاسخ:
    لطف داری ...
  • محمد علیزاده
  • gol gofti be khoda
    پاسخ:
    لطف دارید...

    سلام

    تبیین و نتیچه گیری جالب و تأثیر گذاری بود.

    استفاده کردیم.

    دعا کنید، که عمل کنیم.

    التماس دعا.

    پاسخ:
    سلام
    لطف دارید
    ان شاالله..شماهم دعا کنید از مرحله حرف به مرحله عمل صعود کنیم...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">