سه نقطه ی اول تا ...

آخرین نظرات

ابراهیم

يكشنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۲، ۰۷:۱۶ ب.ظ

بسم الله

من زیاد اهل تماشای تلویزیون! نیستم ولی خب بعضی وقت ها 3 ریال ها را میبینم که بعضی هاشان 3 ریال که چه عرض کنم 1 ریال هم نمیرزد ...ولی حالا این دیالوگ سریال نوشدارو رو دوست داشتم که گفت : من ابراهیم بت های خودمم ، توهم ابراهیم خودت باش !

دل و جرئت میخواهد ابراهیم خود بودن ها نه ؟ گاهی وقت ها باید آدم نفسش را بزند در حدمرگ !

شما که نمیخواهید نفستان لوس و ننر بار بیاید ؟ هوم ؟ خب هر چه که خواست که نباید سریع برایش حاضر وآماده شود ...نه ؟

تازه گاهی باید دست از دوستی خاله خرسه برداریم و پرهیزهایی که برایش ارائه شده را جدی بگیریم !

و تازه تر اینکه چه بهتر یک سری عادتها را یا همان بت ها را (ذهنتان جای دوری نرود گاهی تماشای ماهواره -رفتن به فیس بوک-گوش دادن به لهو و لعب! بدحجابی -نگاه آلوده-دروغ و غیبت و مسخره کردن و کاهل نمازی وفخر فروشی و غرور وناامیدی و اسراف و بد اخلاقی و تجمل گرایی و حسادت و چشم و هم چشمی و دل شکستن و...عادت میشود )از همین حالا بشکنیم و نفسمان را یک ترک اساسی بدهیم و اینکه دعا کنید اول نویسنده ی این پست عامل باشد ...ان شاالله

+ما شنیدیم امام ( ره ) فرمودند : از هر لذتی حتی حلال در نفس نقطه ای ایجاد میشه که وقتی جمع میشن نفس رو پررو میکنه ومتمایل به دنیا ...حالا چه کنیم ؟بعد از هر لذت بردنی بگویید : صل الله علیک یا ابا عبدالله 

قسمتی از نامه 56 : بدان که اگر برای چیزهایی که دوست میداری یا آنچه راکه خوشایند تو نیست خود را بازنداری ، هوس ها تو را به زیان های فراوانی خواهند کشید . پس نفس خود را باز دار و از آن نگهبانی کن و به هنگام خشم بر نفس خویش شکننده و حاکم باش .

نظرات  (۲۸)

هیچ کدوم از این هایی گه تو متن گفته شده بود نیستم:(
یا علی
پاسخ:
منظورتون رو درست متوجه نشدم!
همین بت های زندانی میشن برای ما...که نمیذارن نزدیک شیم به هدفهامون....


پاسخ:
بله متاسفانه سد راهمون میشن.باید ازخود گذشت تابه خدارسید
  • نازنین روانبخش
  • ان شا لله ادم بشیم ... همیشه این دعا رو برا خودم میکنم بحق محمد و ال محمد ...
    پاسخ:
    ان شاالله
    الهی آمین
    سلام
    این تلنگر تان ان شاء الله حک شود در ذهنمان تااااا کلا نفسمان ترک کند رفتار ناپسند را

    صل الله علیک با ابا عبدالله

    سپاس فراوان
    خدا قوت
    پاسخ:
    سلام
    ان شاالله
    ممنون
    اونوقت متوجه نمی شدید که چرا این رو نوشتم !
    بعدشم تأثیرش بیشتره
    یه سوء تفاهم عینی بود که  واقعن اتفاق افتاده بود بین من و محمد علی
    و الحمدلله رفع شد
    بابت جوابتونم  ممنون خیلی خوب بود
    واقعن قبل 24 خرداد چه خبر بوده ؟
    پاسخ:
    جواب نظرمو تووب خودتونم بذاریدمیام میخونم...زحمت نکشید ..ممنون
    گفتم دیگه مسیحی نیستم وگرنه ....:)
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • سلام علیکم

    قلمتان طلا!

    همیشه حرف های خوب را با زبان ساده اما تکان دهنده میگویید

    مخصوصا که پای پست هایتان با دُر سخنان مولا امضا میشود (با بغض نوشت)

    چه قدر زیبا : ابراهیم بت های خود باشید ...

    خدا کمک کند نفس ام پُر رو تر نشود

    خدایا کمک کن تربیتش کنم

     

    خداقوت برادر اجرتون باخدا

    یاعلی(صلوات برای فرج)

    انشاالله دعاگوی هم باشیم همه تا عامل باشیم

    پاسخ:
    سلام
    لطف دارید
    پناه میبرم به خدا از نفس خودم....
    اللهم صل علی محمد و ال محمد وعجل فرجهم
    ان شاالله
  • سیّدمیلاد موسوی
  • حضرت زرتشت: خدای بزرگ و دانا و دادار و پرورنده و پاسبان و فروغ مند و نیکوکار و بخشاینده که دادستان نیک و تواناست. پرستش و نیایش می کنم خدای نیکوکاری را که بشر را از تمام مخلوقات گیتی برتر آفرید و به نیروی منطق، هوش و خرد داد، به او شهریاری مخلوقات گیتی و نگهداری آفریدگان برای روبه رو شدن با دیوان و رزم و پیکار با آنان عطا فرمود ...

    درود به شما؛ به روز شدیم با 'نماز از دیدگاه زرتشت' :
    • شرایط نماز در دین زرتشت
    • ترتیب وضو در دین زرتشت
    • قبله در آیین زرتشت
    • پیشینه نماز در ایران
    • ترجمه نماز زرتشتی
    پاسخ:
    شماهم گیر دادید به کورش و زرتشت و....
    درس گفتارهای ائمه بهتر نیست ؟!
    خدمت میرسم!
  • رها پاک سرشت
  • یک موج، از تلاطم یَم آفریده‌اند

    ما را فدائیان پسرهای فاطمه(س)

    "ما را شهید میر و علَم آفریده‌اند"

    ما را به اعتبار عنایات فاطمه(س)

    گریه کنان حضرت غم آفریده‌اند‎

    بهر بریدن سر اولاد عمر و عاص

    در جان ما غرور و غژم آفریده‌اند

    هر یک ز ما حریف دو صد لشکر یزید!!

    (زین رو ز شیعه عده کم آفریده‌اند)

    دجّال ها و حرمله ها را مهاجم و ...

    ... ما را "مدافعان حرم" آفریده‌اند‎

    سیّد علیِ خامنه ای (پیر عشق) گفت:

    "فریاد را علیه ستم آفریده اند"

    سلام بروزم

    پاسخ:
    سلام
    خدمت میرسم

    نیومدید که . . .

    میخوام وب  شما ویه وب دیگه رو در وب خودم به دیگران معرفی کنم

    اجازه هست؟؟؟؟؟

    بیان وبم هم نظر بدید راجب مطالبم وبگید اجازه هست یا نه

     

    پاسخ:
    خدمت میرسم
    سلام..........بسیار عالی بود......ازمطالبون خیلی استفاده کردم..........خدا قوت......یاعلی.................
    پاسخ:
    سلام
    لطف دارید
    سلام علیکم...
    عالی بود اقا
    الان باید برویم سمت همین تلنگرانه ها
    غرق سیاست شدیم و از خودغافل ماندیم
    غرق دنیا شدیم از خود غافلماندیم
    دنیا دنیا حرف دارد از سیاست روز و نقد عملکرد ها
    اما به خودش که میرسد ساکت میماند!!
    عالی بود
     
    پاسخ:
    سلام
    باید در کنار همه مسائل به یاد خودمونم باشیم که خودفراموشی = خدا فراموشی
    لطف دارید
  • زهرا رستگار
  • حاجب بروجردی قصیده ای زیبا در مدح امیر المومنین، علی (ع) سرودند که شاه بیت آن این بود :


    حاجب اگر محاسبه حشر با علیست

    من ضامنم که هر چه بخواهی گناه کن!


    همان شب در عالم رویا مولا علی بن ابیطالب (ع) به خواب ایشان آمده و فرمودند :
    اگر چه محاسبه در دست ماست اما اگر اجازه بدهی من بیت آخر شعرت را اصلاح کنم!

    حاجب عرض می کند:

    یا مولا شعر برای شما و در مدح شماست!

    حضرت علی(ع) می فرماید پس بیت آخرت را این گونه بنویس:


    حاجب یقین محاسبه حشر با علیست

    شرم از رخ علی کن و کمتر گناه کن ...
    پاسخ:
    خیلی عالی بود....
    قبلاخونده بودم ممنون که بهم یادآوری کردید...
    بــگذار آوازه عـــشــقــمان در شـــهـــر بــپـیــچد .. 

    بــگذار رو ســیا شود آنـــکـه بر سـر جدایی مان شــرط بــســته !

    بروزم ..
    پاسخ:
    خدمت میرسم
    سلام 
    پشه و نمرود
    و 
    پیرمرد بهشتی
    درwww.monavar.net
    پاسخ:
    سلام
    خدمت میرسم

    سلام

    "ابراهیم بت های خود..!"

    آره واقعا بعضی سکانسای این 3 ریال ارزش شنیدن ودیدن داره با اینکه برای القای یک سری باورای درست از یکسری باورهای غلط بهره گرفته شده و زمین تا آسمون فاصله!!

    ..کاش این "رسالت ابراهیم" بت های نفس خود برامون مادام العمر میشد،ی نوع بیمه ی نفسی تا رسیدن مرگ. 

    پاسخ:
    سلام
    آره واقعا کاش...
    کاش بیشتر ازینابه فکر بیمه ی نفسمون بودیم...ولی نیستیم...مخصوصا من

    با سلام و عرض ادب

    بله ما معصوم نیستیم ، اگر قلبمان در معرض گناه قرار گیرد ، مریض می شود ( فی قلوبهم مرض فزادهم الله مرضا ) . اگر قلب مریض شد ، این بیماری به عادت تبدیل می شود . و اگر چنین شد ، خداوند هم روز به روز با سنت استدراج خود ما را تشنه تر بر انجام این عادت می کند . و اینگونه است که توبه برای انسان سخت می شود ، اما امکان پذیر است .

    لذا باید توجه داشت که ترک گناه اولی بر توبه بوده و کسی که در موقعیت گناه قرار گیرد و از ترس خدا و به خاطر عظمت خدا از آن چشم پوشی کند ، آن موقع است که خداوند می فرماید : دو بهشت ، نصیبت خواهم کرد .

    و من الله توفیق
    پاسخ:
    سلام
    کاملا درسته...امان از عادت کردن به خیلی چیزا...و توبه ی سختی که بعد ازون آیا بشه یانه...
    گناه نکردن اسونتراز توبه هست
    ممنون
    سلام
    از زیارت یکی از پیامبران الهی برگشته ام و آپم
    پاسخ:
    سلام
    زیارت قبول خدمت میرسم
    واقعن خودت این کار را رو نمی کنی ؟
    یعنی میشه یه روز بیاد همون قد که خوب می نویسی خوبم عمل یعنی
    یعنی میشه؟
    پاسخ:
    گناهایی که نوشتم ؟ مگه من معصومم ؟منم انسانم و جایز الخطا و شاید خیلی بیشتر از همه هم گناهکار ...هیچ ادعایی هم ندارم پیش خداهم شرمنده ام...البته چیزایی که نوشتم تاجایی که در توانمه انجام نمیدم...مسیحی نیستم وگرنه گناهامو اعتراف میکردم !
    اخر پستمم گفتم دعا کنیدبرام اول خودم عامل باشم...اینجا مینویسم تا وقت گناه یاد نوشته های خودم بیفتم ویه ذره حیا کنم...
    ولی میشه...میشه گناه نکرد...اگه این حرفو قبل از 24خردادهمین امسال ازم میپرسیدید تویه حال وهوای دیگه ای بودم ولی راه توبه واسه همه بازه نه؟خدابعضی وقتا یه فرشته ی نجات میفرسته تو زندگیت تا بهش نزدیک شی...حالا میگم میشه گناه نکرد...میشه اهنگ گوش نداد..نگاهوکنترل کرد..ماهواره ندید...بدحجابی نکرد......میشه نمازو اول وقت خوند و...

    سلام

    زیبا بودمث همیشه
    با 2پست کوتاه وجدید در خدمت هستم
    غافلگیرم کنید با اومدنتون

    پاسخ:
    سلام
    خدمت میرسم
  • محمد علیزاده
  • آی گل گفتی
    کلا 3 ریال و 30نمای ما
    3 ریالم نمی ارزن
    احسنت
    پاسخ:
    بله دیگه...
    ممنون
  • نازنین روانبخش
  • سلام 
    تو یه کاری به مشورت تون احتیاج پیدا کردم خوشحال میشم اگه لطف کنید یه سر به وبلاگم بزنید 
    دعامون کنید 
    در پناه مولا 
    یا علی
    پاسخ:
    سلام
    خدمت میرسم
    سلام
    احسنت .
    راستی ادامه مطالب ...
    پاسخ:
    سلام
  • محمدصادق برجیان
  • بت ها را شکستم،

    حالا باید تبر را بگذارم روی دوش خودم!

    بت بزرگ!

    پاسخ:
    خیلی قشنگ بود...
    ممنون
    در مورد 3ریال
    من هم...
    یک دیالوگ هم از سریال مادرانه شنیدم
    اگه تو زندگی دلت جایی گیر کنه
    بقیه زندگیت نخکش میشه
    +
    ان شاءالله روزی عاشقانش شود
    پاسخ:
    راست گفته نخ کش میشه...
    امانننننننننننننننننننننننننننننننن
    پاسخ:
    ...
    سلام 
     با مطلبی درباره  دریا دار بایندر  میزبان شما هستیم..
     یا علی
    پاسخ:
    سلام
    خدمت میرسم
    انشا... که بتونیم جلوش رو بگیریم
     توصیه ای که حضرت امام فرمودند هم بسیار کار ساز است

    تشکر از مطلبتون
    پاسخ:
    ان شاالله
    خواهش میکنم
    سلام
    امان امان امان از این نفس سرکش!!!
    پاسخ:
    سلام
    بله...امان

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">